۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵

تعریف رئیس هیأت رئیسه شورای مرکزی جمنا از "دولت اسلامی"

کد خبر : ۳۵۶۰۵۲
صراط: رئیس هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: فلسفه وجودی جمهوری اسلامی خدمت به مردم است و اگر چنانچه نظام اسلامی از خدمت به مردم عاجز باشد بالاترین خسارت را برای اسلام و انقلاب اسلامی موجب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان رئیس هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: فلسفه وجودی نظام اسلامی و جمهوری اسلامی خدمت به مردم است و اگر چنانچه نظام اسلامی از خدمت به مردم عاجز باشد بالاترین خسارت را برای اسلام و انقلاب اسلامی موجب می‌شود.

رحیمیان ادامه داد: اگر جملات امام را ملاحظه کنیم می‌بینیم که ایشان تأکید دارند که ما خدمتگزار مردم هستیم و خدمتگزاری به مردم یک بُعدش معیشتی و بُعد دیگر آن معنوی و فرهنگی است و از این رو هر دو جهت باید لحاظ شود.

رئیس هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسأله معیشت و اقتصاد مردم از جهاتی دارای اهمیت خاصی است و تبعاً وظیفه اول و مهم نظام این است که نیازهای اولیه مردم را برآورده کند، افزود: در این زمینه باید به اقشار مستضعف جامعه که بار انقلاب همواره به دوش آنها بوده و پیروزی انقلاب مرهون تلاش‌های این قشر بوده است، توجه ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی اقشار مستضعف در دوران دفاع مقدس و حضور مردم و قشر مستضعف در عرصه‌های مختلف دفاع نظام اسلامی از جمله 22 بهمن، تصریح کرد: همین‌ قشر عمدتاً تحت فشار اقتصادی قرار دارند اما مرفهین بی‌درد و کسانی که سر سفره امنیت حاصل از خون شهدا نشسته‌اند و ثروت‌های میلیاردی و اندوخته‌های نامشروع را با سوءاستفاده از همین ظرفیت‌ها و وام‌های کذایی به دست آورده‌اند، موجب فاصله طبقاتی شده و خون مردم مستضعف را می‌مکند.

رحیمیان ادامه داد: وقتی ما شاهد باشیم که ثروتمندان هر روز ثروتشان بیشتر و اقشاری که حق حیات به گردن ما دارند و ولی‌نعمت ما هستند و حدوث و بقای نظام همواره به دوش آنها بوده در تنگنا و سختی معیشت باشند، جفای بزرگی است.

رئیس هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: دولتی به معنای واقعی دولت اسلامی است که بهترین خدمات را به این قشر ارائه دهد.