۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹

مرور مهمترین اخبار جهان در 12 ساعت گذشته

کد خبر : ۳۵۶۱۴۱
صراط: شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح امیر کویت بر ضرورت ادامه گفتگو و رایزنی با ایران برای تقویت ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل بود.

اروپا
/پارلمان اروپا روز چهارشنبه در بیانیه ای درباره « خطوط قرمز » خود در مذاکرات در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ( برگزیت ) اعلام کرد توافق درباره روابط آتی با لندن زمانی حاصل می شود که این کشور از اتحادیه اروپا خارج شده باشد.
اسپانیا
/مقامات اسپانیا چهارشنبه شب چند ساعت بعد از آغاز رسمی روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کردند نشست کشورهای جنوب قاره اروپا برای بحث درباره برگزیت دهم آوریل در اسپانیا برگزار می شود.

امریکا
/فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به مقامات حاضر در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در اردن اعلام کرد ترامپ بر این باور است که توافق صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان، می تواند محقق شود.
/مقامات آمریکایی از ورود یک دختر ایرانی به آمریکا که روادید معتبر همراه داشت، جلوگیری کردند.
/ریچارد بور سناتور جمهوری خواه آمریکایی و رئیس کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا که مسئول تحقیق درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا است، روز چهارشنبه اعلام کرد «مسکو همچنین به طور فعالانه در مبارزات انتخاباتی فرانسه دخالت دارد».

روسیه
/سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفتگویی با مجله «نشنال اینترست» اعلام کرد اتهامات مطرح شده علیه روسیه در خصوص مداخله این کشور در امور داخلی آمریکا، به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در این کشور، کاملا بی اساس است.


عراق
/ در پی یک حمله انتحاری با استفاده از یک کامیون بمب گذاری شده در جنوب بغداد ده نفر کشته و چهل نفر زخمی شدند.
/ مقام بهداشتی گروه تروریستی داعش به هلاکت رسید.

فلسطین
/ محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از ادامه سیاست های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطینی بر ضرورت ادامه حمایت عربی از آرمان ملت فلسطین تاکید کرد و عذرخواهی انگلیس را از ملت فلسطین خواستار شد.
/اتحادیه عرب روز چهارشنبه در بیانیه نشست سران خود خواستار ازسرگیری گفتگوها میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین شد تا بدین ترتیب، این مناقشه بر اساس راه حل دو کشور حل و فصل شود.

سوریه
/ شورای امنیت ملی ترکیه پایان عملیات نظامی موسوم به سپر فرات درسوریه را اعلام کرد.

کویت
/ شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح  امیر کویت بر ضرورت ادامه گفتگو و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

انگلیس
/برگزیت مردم انگلیس را دچار تفرقه کرده است.پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، انگلیسی های ساکن فرانسه یا باید به کشورشان بازگردند و یا ملیت فرانسوی دریافت کنند.

المان
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه با اعلام اینکه مذاکرات درباره روابط آتی بین انگلیس و اتحادیه اروپا باید زمانی شروع شود که گفتگوها درباره شرایط برگزیت پایان یافته باشد پیشنهاد ترزا می نخست وزیر انگلس را مبنی بر مذاکرات هم زمان رد کرد.
برچسب ها: صراط آمریکا اروپا