۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴

کاهش شدید انتقال آب از دز به قم

استاندار قم از کاهش شدید حجم ورودی آب از سرشاخه‌های دز به قم خبر داد و مردم و مدیران این استان را به رعایت صرفه‌جویی توصیه کرد.
کد خبر : ۳۵۶۱۸
به گزارش صراط نیوز به نقل ازمهر، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور شامگاه شنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به معضل کم آبی در قم اظهار داشت: در ابتدای بهره‌برداری از فاز اول پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم حدود دو هزار و 500 لیتر در ثانیه آب به شبکه‌های قم تزریق می‌شد اما در اثر خشکسالی دبی انتقال آب در برخی مواقع به هزار لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: البته اگر این پروژه به بهره‌برداری نمی‌رسید الان می‌بایستی همین آب شور و تلخ را که در اختیار داریم جیره بندی می‌کردیم.

استاندار قم گفت‍: به خاطر اینکه این پروژه به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است و در پشت سد آب ذخیره‌ای وجود ندارد، به هر میزانی که آب از سرشاخه‌های دز انتقال یابد به همان میزان وارد شبکه‌های آبرسانی می‌شود.

موسی‌پور صرفه‌جویی در مصرف آب را ضرورتی انکارناپذیر دانست و تاکید کرد: همه مردم، مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی، صنعتگران و شهرداری‌ها باید رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب را به عنوان یک وظیفه مستمر و دائم تلقی کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری قم طرح تفکیک آب مورد نیاز فضای سبز از آب شرب را اجرا کرده و خوشبختانه این طرح پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

استاندار قم بر لزوم تسریع در اتمام پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم تاکید کرد.