۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
زنگ خطر برای عادل که بخشی از هوادارانش را ناامید کرد

"مجری محبوب نود" ماجرای "مربی منشوری" را فراموش کرده؟/ وقتی فردوسی‌پور حرف فیروز کریمی را نژادپرستانه خواند

به نظر می رسد کسی که از یک کلمه "آدمخوار" – که از قضا در فرهنگ ما کلمه غریب و ناآشنایی است و معنای صریحی با خود یدک نمی کشد - ، توهین نژادپرستانه استخراج کرده، باید بیشتر در شوخی های خود دقت کند.
کد خبر : ۳۵۷۱۶۴
گروه ورزشی صراط - سوالات و شوخی عجیب و غیرمتعارف عادل فردوسی‌پور از گادوین منشا، بازیکن سیاه پوست و نیجریه ای پیکان واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته و این مجری محبوب را که 4 سال پیش تلاش می کرد فیروز کریمی را به توهین نژادپرستانه متهم کند اکنون در دام همین موضوع گرفتار کرده است.



به گزارش صراط، فردوسی پور در برنامه اخیر نود از منشا درباره مدل موی او پرسید و پس از آن به صورت ناگهانی و غیرمنتظره‌ای، صحبت را به رنگ پوست او کشاند و در حالی که به نظر می‌رسید اوضاع تا حدودی از کنترل او خارج شده، تلاش کرد تا با تشبیه طنزآمیز رنگ پوست خودش با منشا، قضیه را فیصله دهد.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و عادل فردوسی پور، که محبوبیت بسیار بالای او باعث شده تا تحت هر شرایطی از سوی هواداران فوتبالی و نیز مسئولان تلویزیون و حتی بسیاری از مسئولان ورزشی، از او حمایت شود این بار انتقاداتی را نیز متوجه خود ببیند؛ انتقاداتی که او را متهم به توهین یا دست کم شوخی نامناسب نژادی کرده اند.

این اتفاق زمانی جالب تر می شود که به یاد بیاوریم 4 سال پیش در اردیبهشت 92، عادل فردوسی پور با پخش گزارشی افشاگرانه تلاش کرد فیروز کریمی را به توهین نژادی به یک بازیکن سیاه پوست متهم کند. اتفاقا در آن سال نیز پای پیکان وسط بود. فیروز کریمی مربی آن روزهای پیکان که تیمش در لحظات پایانی بازی را به فجر سپاسی باخته بود دست سیندلی بیتو بازیکن سیاه پوست هلندی فجر را که به سمت او دراز شده بود کنار زد و لحظاتی بعد به بازیکن تیم خودش که داشت بیتو را دلداری می‌داد گفت: "بیا داوود، اون آدمخواره، بزرگ‌تر دست می‌ده".



عادل فردوسی‌پور این گفته کریمی را توهین نژادپرستانه عنوان کرد و از کمیته انضباطی خواست تا با این مربی برخورد کند. کریمی بارها نژادپرستنه بودن این موضوع را تکذیب کرد و رفتارش را حاصل عصبانیت خواند که ربطی به رنگ پوست بازیکن حریف هم نداشته. اما جو ایجادشده پس از برنامه نود به قدری سنگین بود که عده ای منتظر دخالت فیفا در این ماجرا بودند. در نهایت فیروز کریمی 8 جلسه توسط فدراسیون محروم شد و بیتو نیز از شکایت به فیفا صرف نظر کرد.

4 سال از آن ماجرا گذشته و فردوسی پور این بار بر خلاف فیروز کریمی به طور مستقیم به رنگ پوست مهمان برنامه اش اشاره کرد و فضای برنامه را بی جهت به سمتی کشاند که شایسته نبود. هرچند به دلیل جایگاه او بعید است که اتفاقی در مورد فردوسی پور رخ دهد اما به نظر می رسد کسی که از یک کلمه آدمخوار – که از قضا در فرهنگ ما کلمه غریب و ناآشنایی است و معنای صریحی با خود یدک نمی کشد - ، توهین نژادپرستانه استخراج کرده، باید بیشتر در شوخی های خود دقت کند.

دست کم این موضوع که بخشی از هواداران همیشگی او و عاشقان افشاگری هایش، اکنون به منتقد رفتارش تبدیل شده اند، می تواند برای خود او زنگ خطر به شمار برود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
۱۳
۵
اب که بماند مرداب تشکیل می شود
این حال وروز این روزای عادله زیرا برنامه نود شده حیات خلوت یه سری از افراد که افکار فاشیستی دارند
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
۱۲
۴
متاسفانه بی جهت این آقارادرتلویزیون بزرگ کرده اند،چراکه دراغلب مصاحبه ها وگفتگوی دوطرفه دربرنامه هایش سئوالات ومصالب بچه گانه ای رامطرح میکندکه بیننده شک میکندایشان استاددانشگاه است؟؟!!!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز