۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

تئاتر دیدن ایوبی پس از برکناری

حجت‌الله ایوبی در راستای فعالیت‌های فرهنگی پس از برکناریش از سازمان سینمایی به تماشای نمایش «نویسنده مرده است» نشسته است و در اظهارنظری گفته است «نمایش نویسنده مرده است یک اثر چند وجهی است.»
کد خبر : ۳۵۷۶۳۰
صراط: حجت‌الله ایوبی در راستای فعالیت‌های فرهنگی پس از برکناریش از سازمان سینمایی به تماشای نمایش «نویسنده مرده است» نشسته است و در اظهارنظری گفته است «نمایش نویسنده مرده است یک اثر چند وجهی است.»

به گزارش تسنیم، حجت الله ایوبی، رئیس سابق سازمان سینمایی و مشاور کنونی وزیر فرهنگ و ارشاد در حوزه سینما پس از دیدن نمایش «نویسنده مرده است» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی گفته است: «این نمایش یک اثر چند وجهی است؛ چرا که هم به مسئله سینما می‌پردازد و هم معضلات فیلم اولی‌ها و هزینه‌های گزاف تولید اشاره می‌کند و دیالوگ خوبی در این خصوص در این نمایش عنوان شد. دفاع از فیلم اولی‌ها پر هزینه است.»

رییس اسبق سازمان سینمایی در ادامه اذعان کرده است: «از دیدن این اثر بی‌نهایت لذت بردم و خسته نباشید می‌گویم به همه عوامل این گروه نمایشی و امیدوارم همواره بدرخشید و دیدن چنین آثاری را به همه اهالی هنر توصیه می‌کنم.»

علی جنتی نیز پس از برکناریش از سمت وزارت برخلاف رویه دوران صدارتش، در اولین گام به تماشای تئاتر نشست. به نظر می‌رسد محافل تئاتری بهترین فرصت برای حفظ فضای رسانه‌ای متولیان سابق هنر و فرهنگ است. این در حالی است که شخصیت‌های رسمی در عرصه فرهنگ همواره نسبت به تئاتر غافل هستند.

نمایش «نویسنده مرده است» داستان لیلی رحیمی، ستاره سینمای ایران را روایت می‌کند که قرار است پس از سال‌ها بازیگری برای اولین بار کارگردانی را تجریه کند. فیلمنامه فیلمش را نمایشنامه‌نویس جوانی نوشته است به اسم فرهاد؛ اما حالا در آستانه شروع فیلمبرداری فرهاد پیشنهاد تازه‌ای دارد.

در این اثر لادن مستوفی و آرش عباسی دو نقش این تئاتر را ایفا می‌کنند.

از دیگر عوامل می‌توان به دستیار کارگردان و برنامه‌ریز هادی عزیزی ، طراح صحنه رضا مهدی‌زاده، انتخاب موسیقی ایوب آقاخانى، طراح چهره‌پردازى مونا جعفرى، عکاس مهدی آشنا، گرافیک و تیزر محمد صادق زرجویان و مشاور رسانه‌ای و تبلیغات و روابط عمومى سارا حدادی (مکث)، منشی‌صحنه ساحل مصلحی و مدیران صحنه امیرعلی سیاه‌پوش و على آذرشین  اشاره کرد.

«نویسنده مرده است» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از 17 فروردین ساعت 19 به مدت 30 شب در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه تیوال یا به صورت حضوری با مراجعه به گیشه سالن به دیدن این اثر بنشینند.

پایان اجرای نمایش‌های پردیس تئاتر تهران مشخص شد

هشتمین جشنواره فرهنگی-هنری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تاریخ 25 تا 31 فروردین ماه در پردیس تئاتر تهران به عنوان کاخ جشنواره برگزار می‌شود. با توجه به برگزاری این رویداد فرهنگی- هنری دو نمایش«هدیه مرموز» به نویسندگی و کارگردانی «یاسر خاسب» و «نوروزخوانی» به نویسندگی و کارگردانی «جواد انصافی» در تاریخ 24 فروردین به اجراهای خود در مجموعه پردیس تئاتر تهران پایان خواهند داد.

نمایش «سایه به سایه» به نویسندگی و کارگردانی «داود فتحعلی بیگی» که همین اینک در سالن استاد نصیریان پردیس به روی صحنه است پس از برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی-هنری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بار دیگر از تاریخ 1 تا 15 اردیبهشت در ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود.

نمایش «جادوگر کوچولو» به نویسندگی «هادی حسنعلی» و کارگردانی «فریبا دلیری» که این شب‌ها در تماشاخانه استاد رشیدی روی صحنه است نیز بعد از توقف موقت اجرا در تاریخ 24 فروردین، بار دیگر در تاریخ 1 تا 22 اردیبهشت ماه در ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود.

اجرای نمایش‌های مجوعه پردیس تئاتر تهران در سال 96 از تاریخ 7 فروردین همزمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی آغاز شده است.