۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

هاشمی: به خاطر قدرت متوسل به دروغ می‌شوند

کد خبر : ۳۵۸۲۸۲
صراط: وزیر بهداشت ضمن انتقاد از برخی رفتارهای انتخاباتی، گفت: غصه می‌خورم وقتی که برخی به خاطر قدرت متوسل به دروغ، تهمت، خیانت و آمارهای کذب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سیدحسن هاشمی در مراسم دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان که صبح امروز در هتل المپیک برگزار شد، گفت: در دوره‌ای که انقلاب شکل می‌گرفت رفتار و نگاه حضرت علی (ع) به قدرت، مردم، حقوق آنها و همچنین بشریت، برای ما بسیار عبرت‌آموز بود. من زندگی آن بزرگوار را می‌شنیدم و می‌خواندم. می‌دیدیدم که در رعایت حقوق شهروندی اگر خلخالی از پای زن یهودی در حکومت مولا علی (ع) باز می‌شد، می‌گفتند اگر علی از غصه دق نکند، جای تعجب دارد. ما به دنبال نظامی شبیه حکومت ایشان هستیم که حقوق مردم و شهروندان در عدم دست‌اندازی به بیت‌المال رعایت می‌شود.

وی افزود: ما داستان برادر ایشان عقیل را می‌شنیدیم که حضرت دست او را به خاطر احساس طمعی که به بیت‌المال داشت، سوزاند. ایشان حتی اگر کار شخصی داشتند و چراغی از بیت‌المال روشن بود، آن را خاموش می‌کردند. همه افتخار ما خون‌بهای شهدای این کشور است. چقدر مادران بی‌فرزند، همسران بی‌شوهر و فرزندان بی‌پدر شدند که ما از نهادهای مدنی مثل شوراهای شهر، مجلس و ریاست جمهوری برای حکومت و حاکمیت سالم‌تر و کارآمدتر استفاده کنیم.

وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: آن زمان خیلی راجع به غیبت و مجازات این گناه کبیره، تهمت و دورغ حرف زده می‌شد، اما الان خبری نیست. اگر قرار است نهی از منکری باشد، اینها در راس آن است و در متن اولیه دین ما هستند. آیات حجاب چه وقت نازل شد؟ و چه وقت در حکومت رسول الله اجباری شد؟ چند سال گذشت. من غصه می‌خورم وقتی که فکر می‌کنم برخی به خاطر قدرت متوسل به دروغ، تهمت، خیانت و آمارهای کذب می‌شوند.

هاشمی همچنین گفت: امیدوارم حضرت علی (ع) و همسرش حضرت زهرا (س) تفضلی کنند که در مسیر راستی، درستی و پاکیزگی حرکت کنیم و اگر کسی علاقه‌ای به دستیابی به قدرت دارد، برای شیفتگی به خدمت باشد، این مسیر مسیر خوبی نیست.

وی ضمن انتقاد از برخی رفتارهای انتخاباتی کاندیداها، تصریح کرد: ما راجع به رفتار غربی‌ها خیلی حرف زده‌ایم که مذموم هم است، اما همان رفتارها را تقلید می‌کنیم. در انتخابات‌ها ببینید چقدر هزینه می‌کنیم که تبدیل به فلان شخص شویم، این هزینه را از کجا می‌آوریم؟ از طرف دیگر قرار نبود که تخریب کنیم. با دستمال کثیف که نمی‌شود شیشه را پاک کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدوارم مولا علی و خدایش کمک کنند که به مسیر دین و قرآن برگردیم. هیچ چیز مثل اخلاق نیست. عید مبعث برای چه بود، همه دین همین است. همه باید مراقب باشند بخصوص آنها که پول‌شان از بیت‌المال است. حرف نادرست، اتهام، غیبت و ... که بدتر از اینها است.

هاشمی تاکید کرد: اگر نهی از منکر می‌کنید، از خودتان شروع کنید که حرف‌تان موثر باشد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از وضعیت آموزش در حوزه سلامت دهان و دندان، اظهار کرد: در حوزه آموزش کارنامه خوبی نداریم. ما نشان می‌دهیم که شاخص DMF رو به افزایش است؛ در حالیکه ۲۰ سال است دندانپزشک تربیت می‌کنیم. من معتقدم که یک بعدی نباید به مسئولیت نگاه کرد. خروجی کار از نظر من همین شاخص‌ها است.