۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

کتاب دختر هفت‌ساله درباره جنگ سوریه +عکس

«بنا العبد» دختر هفت‌ساله سوری که در توییتر به شهرت رسیده، قصد دارد خاطرات خود را از جنگ سوریه در کتابی به چاپ برساند.
کد خبر : ۳۵۹۰۱۳
صراط: «بنا العبد» دختر هفت‌ساله سوری که در توییتر به شهرت رسیده، قصد دارد خاطرات خود را از جنگ سوریه در کتابی به چاپ برساند.

به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: «بنا العبد» دختر حلبی که از طریق توییتر تجربیات تلخ خود را از آوارگی پس از اشغال کشورش منتشر می‌کرد و حالا در دنیا به عنوان یک فعال صلح‌طلب شناخته می‌شود، می‌خواهد خاطرات خود را در کتابی با عنوان «جهان عزیز» به چاپ برساند.

کتاب دختر هفت‌ساله درباره جنگ سوریه +عکس

این کتاب که قرار است تا پاییز امسال از سوی انتشارات «سیمون و شاستر» روانه بازار شود، درباره تجربه «بنا» از جنگ سوریه، بی‌خانمان شدن خود و خانواده‌اش و چگونه ساختن دوباره زندگی‌شان به عنوان پناهنده نوشته شده است.

«بنا العبد» که ۳۶۸ هزار نفر در توییتر پست‌های او را دنبال می‌کنند، اعلام کرد: خوشحالم اعلام می‌کنم کتاب من را «سیمون و شاستر» منتشر می‌کند. جهان باید تمام جنگ‌هایش را در هر نقطه‌ای از این دنیا خاتمه دهد.

او همچنین طی بیانیه‌ای که از سوی ناشر کتابش منتشر شد، ابراز امیدواری کرد که این اثر نفعی برای کودکان سوری داشته باشد و برای تمام بچه‌های جنگ‌زده جهان صلح به ارمغان بیاورد.

«بنا» از سپتامبر ۲۰۱۶ که شروع به توییت کردن درباره تجربیات خود از محاصره حلب کرد، مورد توجه کاربران جهانی قرار گرفت. او تجربه گرسنگی کشیدن، حملات هوایی و جنگ‌های داخلی حلب را مستندوار برای فالوئرهای خود توصیف می‌کرد و هم‌آوا با آن‌ها برای نجات تمام کودکان کشورهای جنگ‌زده دعا می‌کرد.

او همان کودکی است که از هواداران کتاب‌های «هری پاتر» بود و «جی.کی. رولینگ» شخصا نسخه دیجیتال این رمان‌ها را برایش فرستاد. در ماه دسامبر گذشته پس از این‌که حضور «بنا» در فضای مجازی با وقفه‌ای کوتاه روبه‌رو شد، «رولینگ» به کمپین «بنا کجاست» پیوست.

این دخترک همچنین از شهرت و موقعیت خود استفاده کرد و از «باراک اوباما»،‌ «ولادیمیر پوتین» و «بشار اسد» خواستار صلح شد. ترکیه اواخر سال گذشته به خانواده او پناه داد و آن‌ها توانستند با «رجب طیب اردوغان» ملاقاتی داشته باشند.

«بنا العبد» با کمک مادر انگلیسی‌زبان خود در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کند.
برچسب ها: دختر جنگ سوریه صراط