۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹

زمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن

کد خبر : ۳۵۹۰۲

رئیس مرکز آمار ایران از آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن تهران از تاریخ 2 تا 22 آبان خبر داد و افزود: امسال سرشماری یک شهر و یک ناحیه آماری تهران به صورت آزمایشی اینترنتی انجام می‌شود تا نکات ضعف و قوت آن شناخته شود.

به گزارش صراط نیوز به نقل از مهر، عادل آذر صبح دوشنبه در مراسم افتتاح ستاد اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان تهران با بیان اینکه سرشماری سال 90 از دوم تا 22 آبانماه سال جاری آغاز می شود گفت: در فرم سرشماری 64 پرسش گنجانده شده است که خانوارها باید به آن پاسخ دهند.

خانوارها با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی و کدپستی حاضر باشند

وی افزود: زمان پرسش و پاسخ آمارگیران با هر خانوار حدود 20 دقیقه است و اگر این روند حتی یک دقیقه هم بیشتر شود مدت زمان سرشماری افزایش یافته و به تبع آن هزینه ها هم افزایش می یابد لذا درخواست می شود خانوارها هنگام مراجعه ماموران آمار حتما شناسنامه و کارت ملی اعضای خانواده و کدپستی خانه را در دست داشته باشند.

اردیبهشت سال 91 آمار سال 90 ایران را اعلام می کنیم

رئیس مرکز آمار ایران اظهار داشت: مراحل ثبت آمار ابتدا به صورت دستی و هنگام ورود و دسته بندی اطلاعات به صورت الکترونیکی انجام می شود که امیدواریم بتوانیم اردیبهشت ماه سال 91 تمامی اطلاعات آماری سال 91 را در خدمت مردم و سازمانها قراردهیم

به گفته وی، اطلاعات عمومی مانند تعداد خانوارها، نرخ بیکاری، اشتغال، مهاجرت و... در اختیار عموم و آمار محرمانه در اختیار سازمانهای مسئول قرارداده می شود.

54 هزار مامور آمار دوم آبانماه به درب خانه های مردم مراجعه می کنند

آذر گفت: در سرشماری سال 90 حدود 114 هزار نیروی اجرایی فعالیت می کنند که از این تعداد 54 هزار نفر به عنوان مامور آمار به درب خانه های مردم (5/21 میلیون خانوار) مراجعه می کنند.

سرشماری سال 95 اینترنتی انجام می شود

رئیس مرکز آمار ایران در پاسخ به این پرسش که چه زمانی سرشماری از حالت سنتی و دستی به صورت الکترونیکی انجام می شود گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال 95 به صورت اینترنتی انجام می شود ولی در سرشماری سال 90 یک شهر و ناحیه آماری تهران به طور آزمایشی اینترنتی انجام می شود تا نکات ضعف و قوت کار شناخته شود.

مشکل سودجویی افراد فرصت طلب در سرشماری نخواهیم داشت

آذر در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد اقدامات لازم برای احتمال سوء استفاده افراد سودجوگفت: در سرشماری سال 85 موردی از سودجویی گزارش نشده است زیرا مردم خودشان آنقدر هوشیار هستند که کارت شناسایی و لباس فرم ماموران را بشناسند و در دام سودجویان قرار نگیرند البته ناظران و کارشناسان در این طرح کاملا هوشیارانه فعالیت می کنند.

در بازشماری افراد غایب سرشماری می شوند

رئیس مرکز آمار ایران در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگار مهر در مورد سرشماری افراد غایب گفت: بعد از سرشماری اولیه بازشماری انجام می شود و افراد غایب در این سرشماری قرار می گیرند.

30 میلیارد تومان هزینه سرشماری سال 90

رئیس مرکز آمار ایران در پاسخ به مهر در مورد میزان اعتبار تخصیص داده شده برای سرشماری سال 90  پاسخ داد: ردیف بودجه سرشماری سال 90 حدود 70 میلیارد تومان است ولی از آنجائیکه تمامی سازمانها و استانداریها با امکانات و بودجه خود وارد شده اند باید این عدد را چهار برابر عنوان کرد.

رئیس مرکز آمار ایران اهمیت نقش رسانه ها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور را 10 برابر مسئولان سرشماری عنوان کرد و افزود: در این طرح بزرگ ملی نام دولت دهم یا شخص خاصی میان نیست چون این طرح یک رخداد بزرگ است و به نظام باز میگردد برای همین رسانه ها به عنوان بازوان اصلی سرشماری باید لحظه به لحظه اطلاعات لازم را به مردم اطلاع رسانی کنند.

برچسب ها: سرشماری نفوس مسکن