۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

درخواست دیکتاتور سابق برای خروج از ریاض

کد خبر : ۳۵۹۱۸۷
صراط: طبق برخی گزارش‌های داخلی، دولت الجزایر فعلا به درخواست عربستان مبنی بر انتقال رئیس‌جمهور مخلوع تونس به این کشور به عنوان مقدمه‌ای برای بازگشت وی به کشورش پس از گریختن به ریاض پاسخی نداده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه لبنانی الدیار، منابع به وجود اقدامات خاص میان عربستان و تونس برای پذیرش زین العابدین بن علی، رئیس‌جمهور مخلوع تونس به عنوان یک "شهروند عادی" پس از سال‌ها پناهندگی سیاسی اشاره کردند.

در عین حال عربستان در گام اول ترجیح می‌دهد رئیس‌جمهور پیشین تونس به الجزایر تبعید شود آن هم در زمانی که همسایه شرقی‌اش شاهد جنجال بر سر قانون آشتی با شخصیت‌های نظام بن علی است.

طبق اظهارات رسانه‌ای بن علی که وکیلانش از او نقل کرده‌اند، وی تمایل دارد، بقیه عمر خود را در کشورش بگذراند.

منیر بن صالحه، یکی از وکلای تونسی بن علی خاطرنشان کرد که بن علی در عربستان در رفاه و آسایش زندگی می‌کند و از امتیازات یک رئیس جمهور در خاک عربستان برخوردار است. ریاض اعلام کرده که به بن علی حقوق می‌دهد و برایش اقامتگاهی فاخر و مجلل فراهم کرده است.

وی تصریح کرد، موکلش امیدوار است به کشورش بازگردد و بقیه عمر خود را در تونس بگذارند.

برخلاف آن، گزارش‌هایی که راجع به بن علی منتشر شده حاکی از آن است که شرایط جسمانی و حتی روحی وی بسیار وخیم است.

دولت عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر درباره پذیرش بن علی در شرایط کنونی، فعلا پاسخی نداده است.

طبق گفته این منابع، پیشنهاد میانجیگری برای بازگشت او به کشورش به واسطه قانع کردن دولت باجی قاید سبسی، رئیس‌جمهوری تونس که روابط خوبی با رئیس‌جمهوری الجزایر دارد، مطرح شده و بعید نیست که مقامات تونسی در صورت مداخله الجزایر این موضوع را به دلیل حسن همجواری و همکاری استثنایی کنونی بین دو کشور از زمان انقلاب تونس بپذیرند.
برچسب ها: صراط دیکتاتور