۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
توضیح لاریجانی درباره انتقادها از نبود قانون و ثبت نام افراد متفرقه در انتخابات

قانون مجلس درباره ثبت‌نام انتخابات رد شد/ آیت‌الله جنتی هم گفته بودند که این موضوع را قبول دارم/ حاضریم دوباره آن را به شورای نگهبان ارسال کنیم

رئیس مجلس گفت: مجلس در زمینه ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری قانون را تنظیم و به شورای نگهبان ارسال کرده‌ اما از سوی این شورا رد شده است.
کد خبر : ۳۵۹۳۴۰
صراط: رئیس مجلس گفت: مجلس در زمینه ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری قانون را تنظیم و به شورای نگهبان ارسال کرده‌ اما از سوی این شورا رد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود  با اشاره به سیل اخیر در استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و زنجان که تخریب زیادی به دنبال داشت، گفت: در این حادثه شاهد تلفات زیادی بودیم و آخرین آمار حدود 41 نفر کشته را اعلام کرد که ضایعه تأسفباری است و ما مجلس شورای اسلامی با خانواده محترم جانباختگان همدردی کرده و به آنها تسلیت عرض می کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است به دنبال این حادثه دستگاه های اجرایی همانطوری که رهبری معظم دستور دادند با شدت و حدت و تمام قوا تلاش کنند که آن را کنترل و به آسیب دیدگان کمک کنند و برای جبران خسارات به وجود آمده راه حلی بیندیشند.

وی ادامه داد: همچنین در اینجا از کمیسیون عمران می خواهم هیأتی را به محل حادثه اعزام کرده و به موضوع رسیدگی کنند که هم کمک رسانی به مردم در اسرع وقت و به خوبی انجام شود و هم علت بروز حادثه به این شکل ریشه یابی شده و گزارش آن به مجلس ارائه شود.
 
لاریجانی در ادامه به برگزاری سه انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: طی روزهای آتی سه انتخابات شوراها،‌ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس را خواهیم داشت که خوشبختانه تا کنون روند ثبت نام و نظارت بر آنها به خوبی پیش رفته است.
 
رئیس مجلس در ادامه به موضوع تعدد ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اقشار و طبقات مختلف جامعه پرداخت و گفت: در این زمینه رسانه‌ها خواستار پاسخگویی مجلس تحت عنوان عدم وجود قانون برای شرایط و ضوابط نامزدهای انتخاباتی شده اند که جا دارد این نکته را متذکر شوم که این مشکل مربوط به مجلس نیست.

وی با تاکید بر اینکه پیش از این در این زمینه قانون تصویب کرده‌ایم و در آن مشخص کرده‌ایم که چه کسی مدیر و مدبر است، بیان داشت: حتی برای فردی که از بخش خصوصی مراجعه می‌کند هم شرایط مدیر بودن و برخورداری از ویژگی‌های رجل سیاسی مشخص شده است.

رئیس قوه قانونگذاری با اشاره به اینکه در این زمینه قانون را تنظیم کرده و به شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم و شورای نگهبان آن را رد کرده است، اظهار داشت: آیت‌الله جنتی نیز به من گفته بودند که این موضوع را قبول دارم.

وی با گله‌مندی از رسانه‌ها که بحث عدم وجود قانون مناسب برای ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری را مطرح کرده‌اند، گفت: ما این کارها را انجام داده‌ایم و چرا می‌گویید در این زمینه قانون نداریم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: حالا که این بحث دوباره مطرح شده ما حاضریم این موضوع دوباره به شورای نگهبان ارسال کنیم و اکنون که این مسئله پیش آمده از شورای نگهبان می‌خواهیم به این مسئله توجه کند.

رئیس مجلس در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه مجلس پیش از این کار خود را در زمینه قانون‌گذاری در موضوع شرایط نامزدهای انتخاباتی انجام داده است،‌من لازم می‌دانم این بحث را مطرح کنم.
نظرات بینندگان
محی الدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
۲
۰
در مورد قانون انتخابات باید قانون اساسی تغییر پیدا کند آقای لاریجانی در مورد مجلس هم همین اتفاق باید بیافتدکه شما ها انجام ندادید