۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

مخالفان یارانه شب انتخابات تغییر رای دادند!

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت شدیداً‌ با مصوبه افزایش یارانه نقدی مشمولان کمیته امداد و بهزیستی در مجلس مخالفت می‌کرد، گفت: چطور شد دولتی که پولی در بساط نداشت در اقدامی ویژه یارانه مستمندان را در شب انتخابات افزایش می‌دهد؟‌
کد خبر : ۳۵۹۳۵۰
صراط: سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به ماجرای افزایش یارانه نقدی مددجویان کمیته امداد و  بهزیستی، اظهار داشت: این موضوع مصوبه مجلس بوده و ارتباطی به دولت پیدا نمی‌کند به طوریکه هم اکنون این افزایش میزان یارانه به نام دولت تمام می‌شود.

وی افزود: در فصل انتخابات دولت مصوبه مجلس شورای اسلامی را که شدیداً نیز با آن مخالف بود، اجرایی می‌کند و در عمل نشان می‌دهد که بر خلاف آنچه که اعتقاد دارد عمل می‌کند.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت با نامه‌نگاری‌های فراوان درصدد مخالفت با افزایش یارانه نقدی مددجویان بود، تصریح کرد: دولت برای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه نوشت تا مانع از افزایش یارانه نقدی اقشار مستضعف شود.

قاضی‌زاده هاشمی این اقدام دولت را زرنگی و با هدف جمع‌آوری رأی در آستانه انتخابات انست و افزود: مسئولانی که شدیداً با افزایش یارانه نقدی مخالفت می‌کردند، چطور در شب انتخابات و در اولین ماه‌های اجرای قانون بودجه در حالی که به ادعایشان پولی در بساط نداشتند، یارانه را افزایش می‌دهند.

وی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که در حرف و عمل دولت تناقض بسیاری وجود دارد؛ به عنوان مثال منابع خاصی برای موضوع اشتغال، بیمه بیکاری و طرح تحول سلامت اختصاص داده شد اما هیچکدام یا تخصیص پیدا نکردند و یا در حد کمترین میزان تخصیص یافت.

قاضی‌زاده هاشمی با طرح این سؤال که پول افزایش یارانه نقدی در حالی که طرح تحول سلامت و اشتغال کشور بودجه‌ای نداشت چطور تأمین می‌شود؟ گفت: آقایان چطور اصرار دارند در حالی که اوضاع مالی و منابع وخیم است یارانه نقدی را آن هم در آستانه انتخابات افزایش دهند؟