۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

واکنش مطهری به یک اخطار/ صداوسیما ماجرای ثبت‌نام‌ها را به سمت استهزاء کشاند

کد خبر : ۳۵۹۴۰۲
صراط: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت کشور با همان ملاک‌های کلی می‌توانست جلوی ثبت‌نام بسیاری از افراد را در انتخابات ریاست جمهوری بگیرد.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در واکنش به اخطار نماینده فسا در خصوص رویکرد صداوسیما به ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: این تذکر تا حد زیادی وارد است و این ایراد تا حدی به وزارت کشور نیز وارد است که از هر کسی ثبت‌نام می‌کردند. درست است که بسیاری از ملاک‌ها جزیی نشده اما همان ملاک‌های کلی به ما اجازه می‌دهد که از خیلی افراد ثبت‌نام نشود.

وی افزود: وقتی می‌گویند رجل سیاسی نمی‌شود از یک جوان 18 ساله ثبت‌نام کنیم. ان‌شاءالله مسئولان صداوسیما هم به این موضوع توجه کنند.

محمدجواد جمالی در همین رابطه در اخطاری مستند به اصل 175 قانون اساسی اظهار کرد: در این اصل مشخص شده که صداوسیما باید در جهت مصالح عمومی حرکت کند. همچنین اصل 113 اعلام می‌کند که پس از مقام رهبری رییس جمهور عالیترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود بر عهده دارد.

وی یادآور شد: وقتی انتخاباتی برای چنین جایگاه مهم و شامخی برگزار می‌شود در کنار مسایلی که گفته شد هر کسی با هر شرایطی به خود اجازه می‌دهد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کند، متأسفم که صداوسیما هم به این جو کمک کرد و با افراد جوان، نوجوان و کسانی که در قامت کاندیداتوری نبودند مصاحبه می‌کرد که شما نمی‌خواهید ثبت‌نام کنید؟

جمالی تصریح کرد: به نظر من صداوسیما قدری مسأله را به سمت استهزاء کشاند و یک خوراک تبلیغاتی برای فضای مجازی و رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه فراهم کرد. اگر قرار است در جهت مصالح ملی عمل کنیم سوال این است آیا واقعاً چنین برنامه‌هایی که به تناوب و تکرار در شبکه‌های مختلف پخش می‌شد و همه شاهد آن بودند به مصلحت کشور بود?

این عضو کمیسیون امنیت ملی خواستار بازنگری در برنامه‌های صداوسیما از سوی ریاست این سازمان شد و گفت: باید برای آینده تذکری داده شود تا خودمان برخی مسایل را ترویج ندهیم. به هر حال ریاست جمهوری جایگاه رفیعی استY در حالی که ما با این کار علیه خودمان تبلیغات سوء به راه انداختیم.
نظرات بینندگان
abbas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
۲
۰
خلایق هر چه لایق