۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

راز کت راه راه اردوغان در انتخابات +تصاویر

هافینگتن پست در گزارشی نوشت رئیس‌جمهور ترکیه زمانی که کت راه راه آبی خود را به تن می‌کند، در انتخابات پیروز می‌شود.
کد خبر : ۳۵۹۴۹۷
صراط: هافینگتن پست در گزارشی به راز کت راه راه آبی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پرداخت و نوشت او زمانی که این کت را بر تن می کند، در انتخابات به پیروزی می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پوشیدن کت راه راه آبی از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به هنگام حاضر شدن وی پای صندوق رای، پرسش های زیادی را برانگیخته است؛ به خصوص آنکه این، همان کتی است که وی در انتخابات پیشین این کشور بر تن کرده بود.

راز کت راه راه اردوغان در انتخابات +تصاویر

در ادامه این گزارش آمده است: اردوغان همین کت را در هنگام رأی دادن در انتخابات پارلمانی سال 2015، انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 و انتخابات شهرداری 2014 بر تن کرده بود.

جالب توجه است که او این کت و شلوار را در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن سال 2015 که حزب عدالت و توسعه موفق نشد اکثریت را بدست آورد، بر تن نکرده بود.

راز کت راه راه اردوغان در انتخابات +تصاویر

علت؟
یک کارشناس زبان بدن در گفتگو با روزنامه "خبر ترک" اعلام کرد سران حزب عدالت و توسعه معمولا تلاش می کنند کت و شلوارهای راه راه برتن کنند؛ چرا که برتن کردن آنها این پیام را می دهد که "ما از شما و مانند شما هستیم."

راز کت راه راه اردوغان در انتخابات +تصاویر

وی در ادامه افزود: این شیوه همچنین شعار آرامش، اطمینان و اعتماد را نمایندگی می کند و بخش های مختلف جامعه را مخاطب قرار می دهد. این با وجود آن است که زمینه تاریخی این نوع لباس به قبیله‌های اسکاتلندی می رسد که لباس های راه راه با نقش مربعی می پوشیدند و در عرف آنها "روح جنگ و قدرت" را تشکیل می داد و به کسی که آن را می پوشید، اعتماد به نفس می داد.