۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

پروین: پرسپولیس با تأخیر قهرمان شد!

اسطوره باشگاه پرسپولیس گفت: در تماس تلفنی که با مهدی طارمی داشتم او از من عذرخواهی کرد و گفت اشتباه کرده در بازی با الریان آن‌گونه پنالتی زده است.
کد خبر : ۳۵۹۵۸۵

صراط: اسطوره باشگاه پرسپولیس گفت: در تماس تلفنی که با مهدی طارمی داشتم او از من عذرخواهی کرد و گفت اشتباه کرده در بازی با الریان آن‌گونه پنالتی زده است.

علی پروین در گفت‌وگو با فارس، در خصوص قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

طبق پیش‌بینی‌ها در پایان پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد.

اگر یادتان باشد در مصاحبه‌ای که با خود شما انجام دادم، در هفته چهارم یا پنجم بود که گفتم پرسپولیس 4 هفته زودتر قهرمان لیگ می‌شود، البته یک هفته تأخیر داشتند و در سه هفته پایانی لیگ قهرمان شدند! همه ما خوشحال هستیم و دل مردم هم شاد شده است. باید به کل مجموعه بازیکنان، کادر فنی، کادر مدیریت و هواداران، این قهرمانی را تبریک بگویم و ان‌شاءالله که این بردها ادامه‌دار باشد.به نظرم این قهرمانی روحیه خوبی به پرسپولیس برای بازی با الهلال می‌دهد.

 به نظر شما رمز موفقیت پرسیپولیس در لیگ امسال چه بود؟

به نظر من دوستی و رفاقت بین بازیکنان موج می‌زد. برانکو به جز کار فنی از نظر برقراری رفاقت بین بازیکنان، عملکرد بسیار خوبی داشت. رفتار بازیکنان در زمین بازی نشان می‌دهد که چقدر باهم رابطه خوبی دارند.

 قبول دارید که قهرمانی قاطعانه پرسپولیس انتظارات را از این تیم بیشتر خواهد کرد؟

به نظر من پرسپولیس امسال 3-2 یار بگیرد تا دو سال دیگر هم قهرمان ایران است، البته باید از تیم‌های استقلال و تراکتورسازی هم صحبت کنم. استقلال ابتدای فصل شرایط خوبی نداشت اما مسئولان باشگاه پشت منصوریان ایستادند و این تیم الان دوم جدول است. تراکتورسازی هم تیم بسیار خوبی است و شاید 2-1 بازی به خاطر تعطیلی‌ها نتیجه نگرفت.

 در تبریز علیه شما هم فحاشی‌های زیادی انجام شد.

ولش کنید. به این مسائل دامن نزنید، نباید به این مسائل دامن زد؛ چراکه دامن زدن به این موارد شرایط را بدتر می‌کند.

 درباره اختلافات علی دایی و علی کریمی هم صحبت کنید.

ببینید همین شما رسانه‌ها به این مسائل دامن می‌زنید که کار خراب شده است، هم دایی و هم کریمی از بزرگان کشور ما هستند که احترام هر دو نفر واجب است. به هر حال این دو باهم اختلاف‌نظرهایی دارند، اما مطمئناً به‌زودی همدیگر را خواهند دید و با دیده‌بوسی همه چیز تمام خواهد شد.

 پرسپولیس هفته آینده بازی بسیار حساسی مقابل الهلال عربستان دارد، پیش‌بینی شما از این بازی چیست؟

به نظرم بازی بسیار حساسی پیش روی پرسپولیس است و آنها باید به‌شدت مراقب این بازی باشند. اگر خدای ناکرده پرسپولیس در این بازی نتیجه نگیرد، خیلی شرایط خطرناک می‌شود، اما با یک مساوی هم می‌توان به آینده امیدوار بود.

 اما به هر حال نبود سیدجلال حسینی و سروش رفیعی در پرسپولیس تأثیرگذار است.

ای‌ دل غافل! واقعاً نبود این دو نفر تأثیرگذار است، اما بازیکنان جایگزین باید جای آنها را به‌خوبی پر کنند.

 درباره پنالتی چیپی که مهدی طارمی در بازی با الریان زد و شاید باعث عدم صعود پرسپولیس از این گروه شود هم صحبت کنید.

بعد از بازی با ماشین‌سازی با طارمی صحبت کردم و او به من گفت که بابت زدن آن پنالتی اشتباه کرده است. به هر حال یک موقعی شما این‌گونه پنالتی می‌زنید که تیم‌تان 4 گل جلو باشد، نه‌اینکه در آن شرایط حساس که بازی مساوی است، این‌گونه پنالتی بزنید. طارمی مهاجم خوبی است و یک فوتبالیست بزرگ است و هر فوتبالیستی شاید روزی اشتباه کند، همان‌طور که گاهی داوران اشتباه می‌کنند، اما اشتباهات از روی غرض نیست. قطعاً طارمی بازیکن بزرگی است و مثل هر فوتبالیستی اشتباه کند.