۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

هشدار آیت‌الله مکارم درباره تفرقه میان مسلمانان

«ضرورت دارد که مسلمانان کاملاً به هوش باشند و از هر سخن و هر کاری که موجب تفرقه میان مسلمین است، بپرهیزند.»
کد خبر : ۳۵۹۶۲۵
صراط: «ضرورت دارد که مسلمانان کاملاً به هوش باشند و از هر سخن و هر کاری که موجب تفرقه میان مسلمین است، بپرهیزند.»

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مکارم شیرازی در بیانیه‌ای که از سوی دفتر این مرجع تقلید منتشر شد، نسبت به ایجاد تفرقه میان مسلمانان جهان هشدار داد.

در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بحمدالله گروه‌های تکفیری که جهان اسلام را به خونریزی و ویرانی کشیدند، مانند داعش و امثال آن‌ها، در حال انقراض هستند، ولی دشمنان اسلام از پای ننشسته‌اند و دائماً اصرار دارند که آتش اختلافی را به صورت دیگری در میان مسلمین شعله‌ور سازند، به همین دلیل ضرورت دارد که مسلمانان کاملاً به هوش باشند و از هر سخن و هر کاری که موجب تفرقه میان مسلمین است، بپرهیزند.

اخیراً اطلاع یافتم که شبکه محترم ولایت بدون هیچ‌گونه اطلاع به اینجانب، برنامه تفرقه انگیزی را اجرا کرده -هرچند بعد از آن عذرخواهی کرده‌اند. ولی به ایشان تأکید کرده‌ام که اگر یک بار دیگر برنامه تفرقه‌انگیزی اجرا کنند، برای همیشه حمایت خود را از آن‌ها بر می‌دارم.

کنگره‌هایی که ما داشتیم نشان می‌دهد که به سوی وحدت صفوف در برابر دشمنان مشترک حرکت می‌کنیم و از برنامه‌هایی که سبب اختلاف و جنگ‌های داخلی میان مسلمین می‌گردد، بیزاریم.

از برادران اهل‌سنت نیز انتظار دارم که از سخنان تفرقه‌انگیز بعضی از تندروان جلوگیری کنند و اگر نفوذی در بعضی شبکه‌های تفرقه‌انگیز دارند به آن‌ها یادآور شوند که نتیجه این کار آب به آسیاب دشمن ریختن و خون مسلمین را به وسیله مسلمین هدر دادن و دشمن را شاد کردن است.

به یقین روح نبی اکرم حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله) پیغمبر رحمت و محبت از این کارها بیزار است.

امیدوارم خداوند به همه بیداری و آگاهی نسبت به وظایفی که در این عصر در برابر او بر عهده داریم، مرحمت فرماید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»