۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

ترامپ سیاست خارجی اوباما را "شکست کامل" خواند

رئیس‌جمهوری آمریکا در بحبوحه تنش‌های روزافزون با کره‌شمالی مدعی شد تلاش‌های او در عرصه سیاست خارجی نشان می‌دهد که اقدامات هشت ‌ساله سلف او در کاخ سفید "شکست کامل" بوده است.
کد خبر : ۳۵۹۷۸۱
صراط: رئیس‌جمهوری آمریکا در بحبوحه تنش‌های روزافزون با کره‌شمالی مدعی شد تلاش‌های او در عرصه سیاست خارجی نشان می‌دهد که اقدامات هشت ‌ساله سلف او در کاخ سفید "شکست کامل" بوده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ که هنوز در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری خود است، در توئیتر اظهارنظری را که حین اجرای برنامه‌ای در شبکه تلویزیونی محافظه‌کار فاکس نیوز مطرح شده بود، تایید کرد. او نوشت: "۹۰ روز اول ریاست جمهوری‌ام نشان می‌دهد که هشت سال گذشته در عرصه سیاست خارجی، شکست کامل بوده است! بنابراین حقیقت دارد. @فاکس اند فرندز"‌

اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از یک سری اقدامات نظامی و دیپلماتیک سراسیمه مطرح می‌شود. دو هفته پیش، ترامپ دستور شلیک ۵۹ موشک کروز به سمت پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را صادر کرد. هفته گذشته هم نیروهای آمریکایی قدرتمندترین بمبی که از زمان جنگ جهانی دوم استفاده شده بود، علیه نیروهای داعش در افغانستان به کار برد.

در همین حال، دولت ترامپ لفاظی‌ها علیه کره‌شمالی را تشدید کرده و چین را تحت فشار قرار داده تا آنچه به گفته آنها تهدیدی فوری از سوی پیونگ‌یانگ است را حل کنند. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته به کره‌شمالی هشدار داد که روزهای "صبر استراتژیک" به اتمام رسیده است.

پنس در سفری به کره‌جنوبی، فاش کرد که ایالات متحده و سئول بر روی فعال‌سازی اولیه یک سیستم دفاعی که برای ساقط کردن موشک‌های کره‌شمالی طراحی شده، توافق کردند. تصمیم برای فعال‌سازی سامانه موشکی تاد حین مذاکرات پنس با هوآنگ کیو-اهن، رئیس‌جمهوری موقت کره‌جنوبی مطرح شد.