۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

تداوم ناکامی ائتلاف سعودی در پیشروی در «مخا»

در سایه تداوم تجاوز نیروهای ائتلاف عربی به یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور نیز، همچنان در حال مقاومت در خاک خود و پاسخگویی به متجاوزان در خاک عربستان هستند.
کد خبر : ۳۵۹۸۰۷
صراط: در سایه تداوم تجاوز نیروهای ائتلاف عربی به یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور نیز، همچنان در حال مقاومت در خاک خود و پاسخگویی به متجاوزان در خاک عربستان هستند.

به گزارش فارس، در حالی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان‌های مختلف یمن در حال مقاومت در مقابل نیروهای «عبدربه منصور هادی» و ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی است، همزمان این نیروها، مواضع ارتش سعودی را در داخل عربستان هدف قرار می‌دهند.

استان تعز (جنوب غرب یمن):

-  جنگنده‌های ائتلاف سعودی، در دو نوبت کوه «العمری» را در شهرستان «ذوباب» بمباران کردند.

- نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 3 خودروی نظامی نیروهای متجاوز را در شهرستان ذوباب هدف قرار داده و نابود کردند.

-  بیش از 30 نیروی وابسته به ائتلاف سعودی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در «جبل النار» واقع در شرق المخا کشته شدند که در میان آنها نام «عبدالغفور الصبیحی » نیز به چشم می‌خورد.

- سرویس‌های امنیتی و کمیته‌های مردمی یمن شب گذشته موفق شدند یک بمب به وزن 7 کیلوگرم را که در نزدیکی یکی از نقاط امنیتی شهر تعز و در مسیر یک جاده منتهی به عدن جاسازی شده بود، کشف و خنثی کنند.

- ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی در «جبل النار» واقع در شرق المخا را خنثی کردند. نیروهای متجاوز قصد داشتند با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف از 3 محور به سوی جبل النار پیشروی کنند که با واکنش به موقع نیروهای یمنی مواجه شدند و طی آن، خسارات جانی و مادی زیادی را متحمل شدند.

استان شبوه:

- توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مواضع نیروهای ائتلاف و «عبدربه منصور هادی» را در منطقه «الساق» در شهرستان «عسیلان» را هدف قرار دادند.

استان الحدیدة:

- جنگنده‌های ائتلاف سعودی، در دو نوبت جزیره «کمران» را بمباران کردند.

استان عدن:

- در پی شکست‌های پیاپی نیروهای هادی در المخا، بیش از 100 جسد از این شهر به بیمارستان‌های عدن انتقال داده شده‌اند.

استان الضالع:

- ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یکی از پایگاه‌های نیروهای هادی را در این استان هدف توپ قرار دادند. بر اساس این گزارش، پایگاه «الصدرین« در منطقه «مریس» در استان الضالع، مورد هدف چند گلوله توپ قرار گرفت.

استان‌های صعدة، تعز،حجة و صنعاء:

- جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی روز دوشنبه (دیروز)، بیش از 40 بار استان‌های صعده، تعز، حجه و صنعاء را بمباران کردند.

نجران:

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، دوشنبه (دیروز)، یک خودروی نظامی وابسته به ارتش عربستان را در نجران هدف قرار دادند. بر اساس این گزارش، یگان مهندسی متخصص در ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این خودروی نظامی را با یک بمب در نزدیکی گذرگاه «الخضراء» منفجر کردند. یکشنبه نیز، توپخانه ارتش یمن، پایگاه «الضبعة» را هدف قرار داده بود.

عسیر:

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مواضع ارتش عربستان را در عسیر هدف گلوله‌های توپ قرار دادند و یگان تک تیراندازی یمن نیز یکنظامی سعودی را در این شهر هدف گلوله قرار داد.

جازان:

یگان تک‌تیراندازی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، دو نظامی سعودی را در یکی از پایگاه‌های نظامی استان جازان در عربستان هدف قرار داد. این نظامیان در پایگاه «الفریضة» هدف قرار گرفته و کشته شدند.