۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
قول نوبخت یک روز هم دوام نیاورد!

اتفاق بی‌سابقه در جمهوری اسلامی/ جلسه هیات وزیران به حد نصاب نرسید؛ دولت تعطیل شد!/ سرگرمی روحانی و جهانگیری به انتخابات!

جلسه هیات دولت صبح امروز احتمالا به دلیل سرگرم بودن بیشتر اعضای کابنه به امور انتخاباتی تشکیل نشد.
کد خبر : ۳۶۰۱۱۶
صراط: جلسه هیات دولت صبح امروز چهارشنبه 30 فروردین ماه احتمالا به دلیل سرگرم بودن بیشتر اعضای کابنه به امور انتخاباتی تشکیل نشد.

به گزارش صراط، جلسات هیات دولت طبق روال های مرسوم در روزهای یکشنبه (بعدظهر) و چهارشنبه (صبح) برگزار می شود.

پس از نام نویسی همزمان روحانی و جهانگیری، رئیس جمهور و معاون اول وی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این نخستین بار است که جلسات هیات وزیران تشکیل نمی شود.

بر اساس اخباری دریافتی جلسه دولت که طبق روال گذشته باید امروز صبح چهارشنبه 30 فروردین ماه برگزار می شد، تشکیل نشده چراکه رئیس جمهور در سفری تبلیغاتی و پس از 5 روز از حادثه سیل در استان آذربایجان شرقی به تبریز رفت و جهانگیری هم که در تهران است ظاهرا درگیر فعالیت های خاص تبلیغاتی خود بوده که جلسه مهم هیات وزیران حتی به ریاست معاون اول هم تشکیل نشده است.

یکی از نکات قابل توجه اظهارات روز گذشته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در جلسات هفتگی با خبرنگاران درباره عدم تشکیل جلسات هیات وزیران بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که با توجه به کاندیدا شدن رییس جمهور و معاون اول و قرار گرفتن این دو نفر در تبلیغات انتخاباتی، آیا مدیریت کشور دچار مشکل نخواهد شد؟ گفته بود: اگر در طول این یک ماه دولت تشکیل جلسه نداد و مصوبه و تصمیمی نداشت آنوقت می شود گفت که نقصی در کار پیش امده لذا مطمن باشید که اعضای دولت همچنان به تعهدی که به مردم دارند پایبند هستند و هم اقای رییس جمهور و هم اقای جهانگیری در جلسات شرکت می کنند بنابراین از این بابت هیچ خدشه ای به کار وارد نمی شود.

تنها یک از پس از اظهارات سخنگوی دولت جلسه هیات وزیران در روز جاری تشکیل نشد و به قول نوبخت شاید در این میان نقصی در کار است! آن هم این که رئیس جمهور و معاون اول وی درگیر مسائل انتخاباتی شده اند و وقتی برای تشکیل مهم ترین جلسه در سطح امور اجرایی کشور ندارند.

گفتنی است محمدعلی نجفی و محمد شریعتمداری مشاور و معاون روحانی هم پیش از تعطیلات نوروز به منظور حضور در ستاد انتخاباتی روحانی از سمت خود استعفا داده اند.