۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

صدها کودک یکجا در آتش بسوزند بشر به حساب نمی‌آیند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سکوت رسانه های غربی و مجامع بین المللی حقوق بشر درارتباط با "کشته شدن کودکان و مردم بیگناه در حادثه فوعه و کفریا" گفت: آنها وقتی اقدامی در جهت منافعشان نباشد، استفاده از سلاح های شیمیایی و سلاح های کشتار جمعی، جنایت علیه بشریت می شود اما وقتی در جهت منافعشان باشد، سکوت می کنند و استفاده از این سلاح ها منعی ندارد و مجازاتی در کار نیست.
کد خبر : ۳۶۰۲۴۸
صراط: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سکوت رسانه های غربی و مجامع بین المللی حقوق بشر درارتباط با "کشته شدن کودکان و مردم بیگناه در حادثه فوعه و کفریا" گفت: آنها وقتی اقدامی در جهت منافعشان نباشد، استفاده از سلاح های شیمیایی و سلاح های کشتار جمعی، جنایت علیه بشریت می شود اما وقتی در جهت منافعشان باشد، سکوت می کنند و استفاده از این سلاح ها منعی ندارد و مجازاتی در کار نیست.

نقویسیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو  میزان  درخصوص اینکه پروپاگاندای رسانه ای غرب و ادعای آن ها مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی در حادثه خان شیخون اظهار کرد: متاسفانه نهادهای مدعی حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان و کودکان در عرصه بین المللی فقط برای پایداری نظام استکباری تاسیس شده اند چون اغلب این نهاد‌ها را خود همین کشورهای سلطه گر، متجاوز و قلدر تاسیس کرده اند.
 
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این کشور‌های سلطه گر منابع مالی این سازمان ها را تامین می کنند به همین دلیل این نهادها هم در خدمت منافع استکباری آنها گام برمی دارند.
 
نماینده ورامین در مجلس یادآورشد: وقتی که یک نفر مثلا در ایران بازداشت شود، سروصدا راه می‌اندازند که حقوق بشر زیر پا گذاشته شد، آزادی بشر از بین رفت و آزادی بیان وجود ندارد اما اگر صدها بچه و کودک یکجا در آتش بسوزند و قتل عام شوند اینها بشر به حساب نمی آیند.
 
وی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی حقوق بشر درارتباط با "کشته شدن کودکان اتوبوس حاملان مردم فوعه و کفریا " گفت: آنها وقتی اقدامی در جهت منافعشان نباشد، استفاده از سلاح‌های شیمیایی و سلاح های کشتار جمعی، جنایت علیه بشریت می شود اما  وقتی اقدامات جنایتکارانه در جهت منافعشان باشد، سکوت می کنند و استفاده از این سلاح‌ها منعی ندارد و مجازاتی در کار نیست.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ماهیت این نهادهای بین المللی امروز برای همه ملت ها روشن است و اینها فقط در جهت حفظ منافع استکبار  و کشورهای سلطه گر درست شده اند.