۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

واکنش یک کاندیدا به لغو مناظرات زنده انتخاباتی

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: نه وزارت کشور ونه هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند سخنان کاندیداها را سانسور کند.
کد خبر : ۳۶۰۲۷۴
صراط:کاندیدای ریاست جمهوری گفت: نه وزارت کشور ونه هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند سخنان کاندیداها را سانسور کند.

مختار"محمدعلی پورمختار" عضو کمیسیون حقوقی و قضایی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدام کمیته نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در لغو پخش زنده مناظرات کاندیدا‌ها گفت: اگر ایراداتی که در گذشته مناظرات زنده و ضبط شده وجود داشت، رعایت شود، اثرات مثبت و خوبی در ایجاد شور، شوق و آشنا کردن مردم با دیدگاه‌های کاندیدا‌ها ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه مردم انتظار دارد مناظرات به صورت زنده پخش شود، افزود: اگرمناظرات به صورت ضبط شده باشد، کاندیدا‌ها انتظار دارند که تمامی حرفهایشان پخش شود و نه وزارت کشور ونه هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند سخنان آنان را سانسور کند، بنابراین تفاوتی نخواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: در مناظرات زنده کاندیدا‌ها مراعات بیشتری دارند و البته اثربخش‌تر است، زیرا در برنامه ضبط شده امکان حذف سخنان وجود دارد.

پورمختار در پایان خاطر نشان کرد:مطمئنا دولت در این تصمیم‌گیری بسیار تاثیرگذار بوده، زیرا رئیس جمهور از قبل بیان داشت که بهتر است مناظرات به صورت زنده نباشد البته صدا و سیما، سازمانی مستقل که وابسته به دولت نبوده و باید طبق خواست مردم عمل کند.