۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

درخواست برای اخراج رژیم صهیونیستی از فیفا

بیش از یکصد سازمان حقوق بشری و مذهبی به نمایندگی از میلیون ها نفر در ۲۸ کشور جهان در نامه ای به اعضای انجمن فیفا خواستار لغو فعالیت هفت تیم از منطقه رژیم صهیونیستی و تعلیق فوتبال در این شدند.
کد خبر : ۳۶۰۵۲۱
صراط: بیش از یکصد سازمان حقوق بشری و مذهبی به نمایندگی از میلیون ها نفر در ۲۸ کشور جهان در نامه ای به اعضای انجمن فیفا خواستار لغو فعالیت هفت تیم از منطقه رژیم صهیونیستی و تعلیق فوتبال در این شدند.

به گزارش وب سایت نود، در آستانه ۶۷مین کنگره فیفا، نامه ای با امضای افراد سرشناس نظیر کن لوچ و پائول لاورتی، کارگردان های سرشناس، خوان کارلوس اوبیتاس، بازیکن اسبق تیم ملی پرو، ریچارد فولک، نماینده ویژه سازمان ملل متحد و  پائولو سرجیو پینیرو، وزیر سابق برزیل به اعضای انجمن فیفا ارسال شد.

در این نامه از فیفا به علت تعلل در زمینه برخورد با تیمهای رژیم صهیونیستی به خاطر بازی کردن در زمین یک کشور دیگر (فلسطین) انتقاد شده است. بر اساس قوانین فیفا، فعالیت یک تیم باشگاهی در کشوری دیگر بدون کسب اجازه از فدراسیون فوتبال آن کشور، غیرقانونی است.   خوان کارلوس اوبلیتاس، مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال پرو و بازیکن اسبق تیم ملی این کشور اظهار داشت:موضع فیفا سازمان های حقوق بشر را نگران کرده است. هیچ کشوری فراتر از قوانین سازمان ملل متحد نیست.

تیمهای رژیم صهیونیستی به قلمرو کشور فلسطین تجاوز کرده اند. من کل زندگی ام را به فوتبال اختصاص دادم و هرگز وارد سیاست نشدم اما این موضوع فراتر از هر چیزی است و حقوق مردم فلسطین نادیده گرفته شده است.

توکیو سکسویل، رئیس کمیته بررسی روابط فلسطین و رژیم صهیونیستی در فیفا در حال بررسی این مسئله است. وی سه گزینه را برای حل روابط فلسطین و رژیم صهیونیستی مشخص کرده است: یا  شرایط فعلی ادامه یابد و البته ریسک غیرقانونی پذیرفته شود، یا مذاکرات برای تعامل بین رژیم صهیونیستی و فلسطین آغاز شود یا به رژیم صهیونیستی شش ماه فرصت داده شود تا شرایط را عوض کند.