۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

لاریجانی: گفت‌وگوی نزدیکی با طرف پاکستانی داشتیم

کد خبر : ۳۶۰۵۴۲
صراط: علی لاریجانی گفت: ایران و پاکستان معتقدند در شرایط کنونی باید روابط به‌هم‌تنیده‌ای با هم داشته باشند تا انرژی مشترکی برای حل و فصل مسائل منطقه به وجود آید.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه 2 اردیبهشت‌ماه در دیدار سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان با اشاره به نقش مهم پاکستان در ایجاد آرامش در منطقه سفر وی را در این مقطع مهم خواند و گفت: در مجامع مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوی نزدیکی با طرف پاکستانی داشتیم و دیدگاه‌هایمان در حل و فصل مسائل بسیار به هم نزدیک است.

وی مذاکرات امروز خود با رئیس مجلس ملی پاکستان در ابعاد گوناگون را سازنده برشمرد و با ذکر این نکته که بخش زیادی از گفت‌وگوهای دو طرف به گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور مربوط بود، خاطرنشان کرد: برای آنکه سطح تجاری ایران و پاکستان به 5 میلیارد دلار برسد نیاز به سازوکارهای مختلف و فعالی است که برخی گام‌ها در این زمینه برداشته شده است.

لاریجانی با تصریح بر اینکه دو طرف در گفت‌وگوهای خود مقرر کردند که مسیر تجارت تعاملات تجاری میان دو کشور هموارتر شود، گفت: با توجه به شرایط حساس تروریستی در منطقه، ایران و پاکستان دو کشور مؤثر هستند که می‌توانند در منطقه آرامش ایجاد کنند، لذا بخشی از گفت‌وگوهایمان در مورد سازوکارهای ایجاد امنیت پایدار در منطقه بود.

وی از اعتقاد ایران به نقش‌آفرینی پاکستان جهت ایجاد آرامش در منطقه سخن گفت و با اشاره به اینکه به پیشنهاد رئیس مجلس ملی پاکستان برای ایجاد آرامش در منطقه باور داریم و به تحقق آن کمک می‌کنیم اظهار داشت: هر دو کشور ایران و پاکستان معتقدند که در این شرایط باید روابط به‌هم‌تنیده‌ای باهم داشته باشند تا انرژی مشترکی برای حل و فصل مسائل منطقه به وجود آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: قرار شد مسئولان مربوطه در دو کشور مسائل مشترک را دنبال کنند از این‌رو سفر رئیس مجلس ملی پاکستان به ایران را موفق ارزیابی می‌کنیم.