۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

آخرین وضعیت جوی/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت یکشنبه وارد کشور خواهد شد، گفت: این سامانه بارشی تا اواخر هفته بخشهایی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز، سواحل خزر و شمال شرق را در برمی‌گیرد.
کد خبر : ۳۶۰۵۸۵
صراط:کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت یکشنبه وارد کشور خواهد شد، گفت: این سامانه بارشی تا اواخر هفته بخشهایی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز، سواحل خزر و شمال شرق را در برمی‌گیرد.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز و فردا جو نسبتاً پایدار و آسمان صاف در اغلب نقاط کشور حاکم است و دمای هوا تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: روز یکشنبه نیز وزش باد شدید موقتی برای سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود که شدت وزش باد از بعد از ظهر بر روی آذربایجانها بیشتر است و موجب به‌وقوع پیوستن پدیده گرد خاک  می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی  با بیان اینکه سامانه جدید بارشی از اواخر وقت یکشنبه وارد کشور خواهد شد، تصریح کرد: با ورود این سامانه بارشی غرب و شمال غرب کشور دچار افزایش ابر و بارش باران خواهد شد که گستره آن در روز دوشنبه شمال غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های البرز را در برمی‌گیرد.

به گفته نقشینه، بارش باران و رعد و برق در روز سه‌شنبه و چهارشنبه سواحل شمالی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز را با بارش باران و رگبار مواجه خواهد کرد و در حقیقت نیمه شمالی کشور تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سه روز آینده شرق و جنوب شرق کشور با وزش باد شدید مواجه می‌شوند که احتمال پدیده گرد و خاک دور از ذهن نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از شامگاه یکشنبه وارد کشور می‌شود تا اواخر هفته در نیمه شمالی باقی خواهد ماند و رفته رفته از شمال شرق خارج خواهد شد.

نقشینه تصریح کرد: بارش پراکنده باران و رعد و برق به همراه وزش باد شدید موقتی روز دوشنبه تهران را در برمی‌گیرد.

وی شهرکرد با دو درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 40 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران به 27 درجه بالای صفر رسید.