۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

شعار «زنده باد مخالف من» چه شد؟

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران رد صلاحیت‌های گزینشی نامزدهای شورای شهر را پدیده ای نامناسب و غیر قابل دفاع دانست و پاسخ پرسش شعار «زنده باد مخالف من» چه شد؟ را بی جواب خواند.
کد خبر : ۳۶۰۷۹۲
صراط: رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران رد صلاحیت‌های گزینشی نامزدهای شورای شهر را پدیده ای نامناسب و غیر قابل دفاع دانست و پاسخ پرسش شعار «زنده باد مخالف من» چه شد؟ را بی جواب خواند.

به گزارش فارس، مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران تأکید کرد: من هم به سهم خود رد صلاحیت‌ها را دون شان مجلس و دولت می دانم و معتقدم نباید به این جایگاه قانونی خدشه وارد شود.

 وی افزود :بی تردید باید قانون اجرا شود و مراجع چهارگانه تایید صلاحیت، جایگاه خود را داشته باشند. قاعدتا رد صلاحیت‌ها باید با استدلال شفاف و استناد به بندهای قانونی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید هر فرد را از علت رد صلاحیتش مطلع کنیم، گفت: این که برخی در پی آن هستند که در جایگاه قدرت حذف مخالفین خود را در دستور کار قرار دهند خلاف عدالت و انصاف است . آزادگی اقتضا می‌کند همه ما مانع اجرای فرآیندهای غلط و تعامل سوز شویم.

 شاکری در بخش دیگر سخنانش یادآور شد: بیش از 20 ماه از نخستین تذکر بنده درباره تخلفات ساختمانی مجتمع تجاری روشا می گذرد اما رای قلع و قمع صادره از سوی کمیسیون ماده 100 هنوز اجرا نشده است. این مجتمع بیش از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و علاوه بر تخلف تغییر کاربری در حال اشغال غیرقانونی طبقات ساخته شده خارج از مفاد پروانه است تا رای قلع و قمع را به نوعی محو کند. انتظار این است که شهرداری نسبت به اجرای این رای اهتمام کند.

 وی سپس به هشدار مهم آیت الله موحدی کرمانی در نماز جمعه درباره اعزام حجاج ایرانی به عربستان اشاره کرد و گفت: اعزام حجاح در حالی که کم ترین اطمینانی از تامین امنیت آنها وجود ندارد و شجره ملعونه آل سعود هنوز بابت کشتار جان خراش حادثه منا عذرخواهی نکرده است و از طرفی یکی از فعال‌ترین حامیان داعش در سوریه و عراق و مهاجمان به جان کودکان یمن است، امر درستی نیست.

 شاکری تأکید کرد: مراجع تقلید معتقدند در این موارد زمانی که امنیت جانی تامین نباشد، حتی امر واجب هم وجوب خود را از دست می‌دهد. بنابراین به عنوان عضو شورای شهر از دولت و دست اندرکاران حج تقاضا می‌کنم به این شجره ملعونه و پیمان شکن اطمینان نکنند و قبل از وقوع فاجعه، فکر پیشگیری باشند.