۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
مکه، 70 درصد

اجاره 100 درصد مسکن حجاج در مدینه انجام شد

کد خبر : ۳۶۰۹۸۴
صراط: رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: با توجه به روند اجاره منازل در مدینه و مکه ثبت نام در کاروان‌های حج بزودی انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از اجاره 100 درصد مسکن حجاج در مدینه منوره و حدود 70 درصد در مکه مکرمه خبر داد و گفت: با روندی که پیش می‌رود کاروان‌های حج امسال بزودی مشخص و اعلام خواهند شد و مردم می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
حمید محمدی همچنین از آمار زائرانی که تا امروز نسبت به تکمیل مبلغ سپرده 10 میلیون تومانی اقدام کرده‌اند گزارش داد و افزود: با توجه به فراهم شدن بستر اسکان زائران در عربستان اولویت‌های جدید اعلام شده از امروز می‌توانند مبلغ سپرده خود را تکمیل کنند و علاوه بر معرفی کاروان‌ها به مردم، آموزش کارگزاران و زائران نیز بزودی آغاز شود.
وی برنامه‌های ستادی و اجرایی در حوزه‌های مختلف از جمله انتخاب مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها را تشریح کرد و سرپرست حجاج ایرانی نیز خواستار نهایی کردن هر چه سریعتر این برنامه‌ها و اقدامات حوزه درمان و پزشکی در هفته آینده شد.
در این جلسه به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کارگروهی تشکیل شد و مسئولیت یافت که نقاط ضعف و قوت آموزش در حوزه حج و زیارت را بررسی و راهکارهای مناسب را برای تصمیم گیری نهایی به این نشست ارائه کند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین به گزارش‌های دریافتی درباره برخی مشکلات زائران در عتبات عالیات اشاره کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان حوزه عتبات خواست که در این باره هر چه زودتر چاره اندیشی و برای رفع مشکلات و نگرانی‌ها اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این جلسه برای شرکت در دومین نشست مسئولان و نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام راهی عراق شد.
نشست هم اندیشی اعتاب مقدسه جهان اسلام با هدف بررسی منشور حقوق زائر از روز چهارشنبه در کربلای معلی آغاز خواهد شد و مسئولان و نمایندگان اعتاب مقدسه در رابطه با استفاده از ظرفیت‌های اعتاب مقدسه به تبادل نظر پرداخته و هیئت‌های شرکت کننده در جشنواره ربیع الشهاده حضور خواهند یافت.
برچسب ها: صراط مدینه مکه