۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

تخلیه منطقه‌ای در ژاپن از بیم حمله هسته‌ای کره‌شمالی

دولت ژاپن از بیم حمله هسته‌ای پیونگ یانگ، شهروندان خود را از منطقه انحصاری اقتصادی این کشور در مجاورت آب‌های کره‌شمالی تخلیه می‌کند.
کد خبر : ۳۶۱۰۴۱
صراط:دولت ژاپن از بیم حمله هسته‌ای پیونگ یانگ، شهروندان خود را از منطقه انحصاری اقتصادی این کشور در مجاورت آب‌های کره‌شمالی تخلیه می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ دولت ژاپن از بیم حمله هسته‌ای پیونگ یانگ، شهروندان خود در منطقه انحصاری اقتصادی این کشور در مجاورت آب‌های کره شمالی را تخلیه می‌کند.

توکیو در حال حاضر، دولت‌های محلی را به تخلیه ساکنین و آماده سازی برای حمله احتمالی کره شمالی تشویق می‌کند.

ماه گذشته، کره شمالی سه موشک به سمت منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن شلیک کرد. این قوی‌ترین پیام کیم جونگ اون در برابر ژاپن بود که نشان می‌دهد پیام‌های وی جنبه بلوف ندارند و کاملا جدی هستند.

در پی تهدیدات کره شمالی، فروش دستگاه‌های تصفیه هوای ضد اشعه و اجاره پناهگاه‌های هسته‌ای در ژاپن افزایش یافته است. همچنین به دنبال هشدارهای "شینزو آبه"، نخست وزیر ژاپن مبنی بر احتمال حمله شیمیایی کره شمالی با گاز اعصاب "سارین" روند ساخت، واردات و فروش تجهیزات ضد گاز و تصفیه کننده رشد چشمگیری در این کشور داشته است.

آخرین مواجهه ژاپنی‌ها با گاز سارین به سال ۱۹۹۵ باز می‌گردد که گروهی از اعضای فرقه "روز قیامت" با انفجار این گاز درمتروی توکیو ۱۲ نفر را به کام مرگ کشاندند.