۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

روحانی وعده "شفافیت دخل و خرج" داد

کد خبر : ۳۶۱۳۴۲
صراط: رئیس جمهور از تهیه لایه شفافیت و تضاد منافع ذی نفعان از سوی دولت خبر داد و گفت: با اجرایی شدن لایحه شفافیت نیز همه دستگاه ها باید آنچه را که به دست می آورند و مواردی را که خرج می کنند شفاف اعلام کنند تا مردم از آن مطلع شوند.

به گزارش فارس، حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اقدامات دولت یازدهم برای احقاق حقوق ملت گفت: یکی از اقدامات مهم و مؤثری که دولت یازدهم انجام داده تدوین منشور حقوق شهروندی بوده که به کمک حقوقدانان بزرگ تهیه و منتشر و به دستگاه های اجرایی برای اجرا ابلاغ شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: لایحه ای در دست تهیه داریم تحت عنوان نهاد ملی حقوق شهروندی که این لایحه، نهادی را تعیین می کند که همه موارد حقوق شهروندی را دنبال کند و همه دستگاه ها به اجرای حقوق شهروندی مکلف می شوند.

روحانی با اشاره به اینکه دولت دو لایحه دیگر هم برای دولت یازدهم و دوازدهم در دست تهیه دارد گفت: یک لایحه با عنوان لایحه شفافیت است که در این لایحه همه دستگاه ها باید آنچه را که به دست می آورند و مواردی را که خرج می کنند شفاف اعلام کنند تا همه مردم از آن مطلع شوند.

وی بیان کرد: لایحه دیگر راجع به منافع ذینفعان است یعنی همه مدیران و افرادی که در یک تصمیمی ذی نفع هستند حق ندارند درباره خودشان تصمیم گیری کنند.

رئیس جمهور گفت: همه مفاسدی که قبلاً در مواردی با آنها برخورد و اعلام شد مربوط به این موضوع است یعنی عده ای ذی نفع برای خودشان تصمیم می گرفتند بنا براین لایحه تضاد منافع ذی نفعان برای دفاع از حقوق ملت است.