۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

ماجرای رامین رضاییان و استقلال چیست؟

مدافع سابق پرسپولیس با پیشنهاد جدی برای عقد قرارداد از سوی مسئولان تیم فوتبال استقلال تهران مواجه شده است.
کد خبر : ۳۶۱۶۰۰
صراط:مدافع سابق پرسپولیس با پیشنهاد جدی برای عقد قرارداد از سوی مسئولان تیم فوتبال استقلال تهران مواجه شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،چندی پیش رامین رضاییان از جمع سرخپوشان پایتخت جدا شد تا باز هم شایعات بمب های نقل و انتقالات میان سرخابی های پایتخت قوت بگیرد.شایعاتی که در گذشته بعضی اوقات به واقعیت پیوست و تبعادت زیادی برای بازیکن جا به جا شده میان 2 باشگاه داشته است.
  
اگر به گذشته نچندان دور برگردیم به نمونه های مختلفی از این دست نقل و انتقالات می رسیم.
نیکبخت بازیکن باکیفیت سابق استقلالی ها که به نظر بسیاری از کارشناسان قدر خود را ندانست و سقف آرزوهای وی کوتاه بود،نمونه بارز این موضوع است.
نیکبخت واحدی فصل 85 - 86 لیگ برتر فوتبال در اوج محبوبیت از استقلال تهران راهی پرسپولیس شد.انتقالی که به عنوان بمب نقل و انتقالات از آن یاد شد.نیکبخت بعد از این جا به جایی نتوانست جایگاهی که در تیم آبی پوشان پایتخت را داشت در پرسپولیس به دست آورد و بدتر از این موضوع این بود که هواداران استقلال هیچ موقع نتوانستند با این جا به جایی کنار بیایند.
 

دیگر بازیکنی که می توان در این زمینه نام برد که خود نیز از جا به جایی بین سرخابی های پایتخت پشیمان شد،مهرداد اولادی است.
اولادی بازیکنی خوش تکنیکی بود که بعد از مدتی از انتقالش به استقلال تهران به عنوان بزرگترین اشتباه خود در زمینه فوتبال یاد کرد.اما حتی با عذرخواهی از سرخپوشان نتوانست دل هواداران پرسپولیس را بدست آورد.
 
*البته این موضوع مختص فوتبال ایران نیست و نمونه های بسیاری از آن در سطح اول فوتبال دنیا وجود داشته و دارد.
 
شاید به جرات بتوان گفت پرسروصداترین و جانجالیترین انتقال بین تیم های بارسلونا و رئال مادرید بود.جایی که لوییز فیگو از جمع بارسایی ها جدا و به قوهای سفید پیوست.
این انتقال از لحاظ تکنیکی روی فیگو تاثیر نگذاشت،اما هواداران آبی و اناری ها هیچ موقع وی را نبخشیدن و در 23 نوامبر سال 2002 در دیدار ال کلاسیکو،فیگو به شدت مورد عکس العمل تند حاضران در نوکمپ قرار گرفت و زمانی که برای ارسال ضربه کرنر به سمت دروازه بارسا رفت، یک سر خوک به سمت وی پرتاب شد که یکی از تصاویر ماندگار تاریخ ال کلاسیکو را رقم زد. بارسلونا موفق شد در نهایت با نتیجه 0-2 در آن دیدار پیروز شود.
 
 
تعداد زیادی بازیکن بین تیم های استقلال و پرسپولیس جا به جا شدند و شاید تعداد انگشت شماری از آنها توانستند توانایی های خود را در تیم مقابل به نمایش بگذارند و هواداران آنها را پذیرفتند.
 
بهترین نمونه در این زمینه احمدرضا عابدزاده،عقاب آسیا است.بازیکنی با استایل و عملکرد فوق العاده،که شاید بتوان به جرات گفت هنوز که هنوزه دروازه بانی با سطح آرامش و تکنیک وی به فوتبال ایران معرفی نشده است.
عابدزاده سال 72 پس از 3 فصل حضور متوالی در استقلال به دلیل مشکلات مالی راهی سپاهان اصفهان شد و بعد از آن سال 73 به تیم پرسپولیس پیوست.اما این انتقال برخلاف نمونه های مشابه خود شرایط جالبی را برای عقاب آسیا رقم زد.برخلاف تصور، هواداران سرخابی پایتخت وی را پذیرفتند و به عنوان معدود بازیکنان محبوب این دو تیم شناخته شد و در حال حاضر هم هر زمانی که به ورزشگاه برای تماشای فوتبال می رود از سوی هواداران سرخابی تشویق می شود.
 
 *رضاییان باید بداند که تمام این موارد نمونه کوچکی بود که برای بازیکنان نامی تر از وی اتفاق افتاده و در برخی موارد بازیکن منتقل شده حتی مجبور به عذرخواهی از هواداران نیز شده است،کاری(عذرخواهی) که رامین تبحر چندانی در آن ندارد.

حال با این تبعاتی که انتقال بازیکنان بین تیم های سرخابی پایتخت داشته و اخلاقی که از رضاییان سراغ داریم،باید دید وی حاضر است اعتراض هواداران را به جان بخرد یا قید حضور در تیم رقیب دیرینه را می زند؟
 
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز