۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳

رویارویی کشتی‎های آمریکایی و شناورهای ایرانی افزایش یافته

شبکه یورونیوز گزارش داد: شلیک هشدار ناو جنگی آمریکایی به سوی یک قایق متعلق به نیروهای سپاه پاسداران واکنش وزیر خارجه ایران را در پی داشت.
کد خبر : ۳۶۱۶۰۴
صراط:شبکه یورونیوز گزارش داد: شلیک هشدار ناو جنگی آمریکایی به سوی یک قایق متعلق به نیروهای سپاه پاسداران واکنش وزیر خارجه ایران را در پی داشت.

واکنش ظریف به شلیک هشدار ناو جنگی آمریکایی در خلیج فارس/رویارویی کشتی‎های آمریکایی و شناورهای ایرانی افزایش یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،شبکه یورونیوز گزارش داد: شلیک هشدار ناو جنگی آمریکایی به سوی یک قایق متعلق به نیروهای ایرانی واکنش وزیر خارجه ایران را در پی داشت.

یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که شلیک اخطار به این دلیل بوده است که قایق ایرانی فاصله خود را با این ناو جنگی آمریکایی حفظ نکرده و در فاصله یک هزار متری از کشتی جنگی آمریکا بوده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به این اقدام نیروی دریایی آمریکا در حساب توییتر خود نوشته است که "نیروی دریایی ما در خلیج فارس فعالیت می‌کند و نه در خلیج مکزیک. سوال اینجاست که نیروی دریایی آمریکا هفت هزار و ۵۰۰ مایل دورتر از خانه‌اش چه می‌کند."

به گزارش یورونیوز پیش تر نیز نیروهای ایران و آمریکا در خلیح فارس به خصوص در تنگه هرمز چند بار با یکدیگر مواجه شده‌ بودند. 

این شبکه افزود که شمار رویارویی کشتی‎های آمریکایی با شناورهای ایرانی از 23 مورد در سال 2015 به 35 مورد طی 9 ماه اول سال 2016 میلادی افزایش یافته است.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
۰
۰
اقای ظریف تامین امنیت متحدانش را می کند مثلا ناو های شما در سومالی چه می کنند یا نیروهای ....... در سوریه و یا دلار های ایرانی در لبنان و یمن و بحرین