۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

کمک میلیاردر صهیونیست به داماد ترامپ

کد خبر : ۳۶۱۶۳۴
صراط: روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش کرد که داماد رئیس‌جمهور آمریکا که به عنوان مشاور ارشد وی نیز فعالیت دارد، در سال 2012 به کمک یک میلیاردر صهیونیستی موفق به بستن یک قرارداد بزرگ املاک و مستغلات شده است.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشت که برادرزاده تاجر میلیاردر الماس صهیونیستی در سال 2012 به «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بستن یک قرارداد بزرگ املاک و مستغلات کمک کرده است.

طبق این گزارش، «راز اشتینمتس» که برادرزاده «بنی اشتینمتس» است بیش از 50 میلیون دلار برای یک قرارداد 190 میلیون دلاری دستیابی به چندین ساختمان آپارتمانی در مرکز شهر منهتن نیویورک بعنوان پیش‌ پرداخت داده بود که هم‌اکنون برای رشوه خواری مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته است.

این گزارش همچنین نوشته است که در حالیکه کوشنر 36 ساله در ماه ژانویه از سمت خود بعنوان مدیر اجرایی شرکت خانوادگی خود به نام کمپانی‌های کوشنر استعفا کرده بود، اما همچنان ذینفع اعتباری است که این سازمان و کسب و کار دارد.

بعلاوه آنکه، در حالیکه کوشنر وظیفه هدایت تلاش‌های آمریکا برای برقراری سازش در خاورمیانه میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها را برعهده دارد، شرکت خانوادگی وی همچنان تا حد زیادی به تجارت رژیم صهیونیستی دارد.

بلومبرگ روز چهارشنبه گزارش کرد که کمپانی‌های کوشنر از دستکم سال 2012 با راز اشتیمتس شراکت دارد و دو خانواده همچنین به طور مشترک از سرمایه‌گذاران بلوک آپارتمانی لوکس «بی استریت» ترامپ در «جرسی سیتی» ایالت نیوجرسی می‌باشند.

بنی اشتینمیتس در 19 دسامبر دستگیر و به پرداخت میلیون‌ها دلار رشوه به جمهوری‌ گینه در قبال پیشبرد منافع تجاری‌اش در این کشور متهم شد.

در دسامبر 2015، گزارش شد که اشتینمیتس به مشارکت در فساد 136 میلیون یورویی در رومانی متهم شد. منابع قضایی در بخارست اعلام کرده بودند که معتقدند اشتینمیتس به همراه یک مشاور سیاسی با یک تاجر رومانیایی توطئه کرده بودند تا به صورت غیرقانونی زمین‌های دولتی را به قیمت حدود 150 میلیون دلار به یک شهروند دیگر رومانیایی انتقال دهند.
برچسب ها: صراط ترامپ