۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
ادعای نماینده پیشین اشرف غنی

رئیس جمهور افغانستان مریض و دروغگوست!

کد خبر : ۳۶۱۶۴۱
صراط: نماینده پیشین «محمداشرف غنی» در امور اصلاحات و حکومتداری خوب در مراسم تجلیل از هشتم اردیبهشت گفت: اشرف غنی بیش از ۵۰ درصد خاک افغانستان را به طالبان سپرده و آدم دروغگو روانی و قدرت طلب است.

به گزارش فارس، «احمد ضیا مسعود» نماینده پیشین «محمداشرف غنی»  در امور اصلاحات و حکومتداری خوب در مراسم تجلیل از هشتم اردیبهشت افغانستان گفت: افغانستان از لحاظ سیاسی و اقتصادی در بدترین وضعیت قرار دارد.

مسعود در مراسم سالروز 8 اردیبهشت در افغانستان با تأکید بر اینکه جامعه جهانی و آمریکا از حقوق مردم دفاع کنند، گفت:  در دیدارها با مردم دریافتم که آنان از حکومت ناراضی هستند. حکومت فاقد مشروعیت سیاسی است و به تعهداتشان که به مردم داده بودند عملی نکردند. تفاوت ها میان اقوام در حکومت اشرف غنی بیشتر شده اند.

نماینده پیشین «محمداشرف غنی»  در امور اصلاحات و حکومتداری خوب افزود: غنی بیش از 50 درصد خاک افغانستان را به طالبان سپرده است، من به منظور جلوگیری از تقابل اقوام از اشرف غنی حمایت کردم،  اشرف غنی مریض و روانی است.

مسعود خاطر نشان کرد: اشرف غنی در انتخابات 2009 پنج درصد رای کسب کرده اما در انتخابات 2014 با کمک جان کری رئیس جمهور افغانستان تعین شد و تن ندادن به مزدوری باعث شد که از مقامم عزل شوم.

وی تصریح کرد: ماهیت حکومت اشرف غنی به مثابه حکومت حفیظ الله امین است و عدم توجه حکومت به حساسیت‌های کشورهای منطقه باعث شد که افغانستان بار دیگر محل تقابل کشورهای منطقه و جهان شود.

این مقام سیاسی پیشین افغانستان افزود: حملات و رویدادهای اخیر نشان می دهد که حکومت بدنبال تضعیف پایه های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور است و حکومت توانایی دفاع از مردم افغانستان را ندارد.

نماینده پیشین «محمداشرف غنی»  دراموراصلاحات وحکومتداری خوب بیان داشت: امروز روزی است که می‌خواستم استعفای خود را از سمت نمایندگی ویژه رییس جمهوری در حکومت داری خوب، ارائه دهم و از این که از اشرف غنی حمایت کردم معذرت می‌خواهم و تعهد می سپارم که از رای شما دفاع می‌کنم.
برچسب ها: صراط اشرف غنی
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز