۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳

کره شمالی به اسراییل هشدار داد

وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام و کمال حامی مبارزات مردم فلسطین در ایجاد کشوری مستقل است.
کد خبر : ۳۶۱۸۹۴
صراط: وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام و کمال حامی مبارزات مردم فلسطین در ایجاد کشوری مستقل است.

به گزارش فارس، دولت کره شمالی امروز (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای رژیم اسرائیل را تنها دارنده غیرقانونی سلاح‌های اتمی در خاورمیانه نام نهاد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» کره شمالی بعد از این‌که  وزیر جنگ اسرائیل دولت این کشور را گروهی دیوانه افراطی و متحد «بشار اسد» رییس جمهور سوریه و حزب الله لبنان نام نهاد و مدعی شد که تنش‌های فزاینده بین آمریکا و پیونگ یانگ عواقب مستقیمی را متوجه اسرائیل می‌نماید، به شدت از این رژیم انتقاد کرد.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه خود «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل را  فردی بی‌ملاحظه با رفتاری کثیف و شرورانه نام نهاد که چالشی شدید برای پیونگ یانگ است.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی از اسرائیل به عنوان تنها دارنده غیرقانونی بمب اتمی در غرب آسیا و رژیمی تحت حمایت آمریکا یاد شده است.

در این بیانیه سخنان لیبرمن به عنوان توطئه‌ای برای فرار از انتقادات بابت اشغال سرزمین اعراب و جنایت علیه بشریت توصیف شده است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «کره شمالی تمام و کمال حامی مبارزات مردم فلسطین در ایجاد کشور مستقل فلسطین که پایتختش قدس نام دارد، است.»

در این بیانیه به اسرائیل توصیه شده تا درباره عواقب رویکردهای و اتهام‌های نادرستش علیه پیونگ یانگ مجددا فکر کند.