۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

قاسمی: مذاکره ای با آمریکا در خصوص برجام نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: میان ایران و آمریکا رابطه ای وجود ندارد و هیچ مذاکره ای به خاطر بحث برجام با آن ها نداریم.
کد خبر : ۳۶۲۱۴۵
صراط: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: میان ایران و آمریکا رابطه ای وجود ندارد و هیچ مذاکره ای به خاطر بحث برجام با آن ها نداریم.

به گزارش مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که صبح امروز دوشنبه برگزار شد پیرامون برگزاری نخستین کمیسیون مشترک برجام بعد از روی کار آمدن ترامپ که در وین برگزار شده بود اظهار کرد: ۵ اردیبهشت این کمیسیون بعد از شش ماه تشکیل شد، مباحث زیادی مطرح شد و ایران هم در خصوص بد عهدی ها به خصوص از جانب آمریکا و سخنان رئیس جمهور آمریکا و ایجاد فضایی علیه ایران که می تواند تا حدودی اثر منفی داشته باشد گلایه های خود را مطرح کرد.

وی افزود: اعضای کمیسیون به اتفاق از انجام تعهدات ایران نسبت به برجام قدردانی کردند و گفتند که ما پایبند بودیم به تعهدات خود و بیانیه پایانی این کمیسیون هم خوب بود و باید به آن بیشتر توجه کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: همه اعضای کمیسیون بر پیشرفت اجرای برجام اتفاق نظر داشتند و از بازسازی راکتور اراک با همکاری چین هم حمایت کردند و بر آن گام صحه گذاشتند و مورد تقدیر قرار دادند و این ها کلیات آن کمیسیون بود.

قاسمی گفت: میان ایران و آمریکا رابطه ای وجود ندارد و هیچ مذاکره ای به خاطر بحث برجام با آن ها نداریم البته در گذشته به دلایل انسانی، گفتگویی هایی را داشتیم برای زندانیانی که در حبس بودند و این موضوع با دولت قبلی آمریکا بود.