۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰

فعالیت آزاد فروشگاه لوازم خارجی در کرج!

امام‌جمعه کرج گفت: فروشگاه بزرگ در ورودی کرج که اجناس آن از صدر تا ذیل همه خارجی‌اند، عملاً توهین به کارگران ایرانی است و مسئولان باید بگویند که چرا اجازه‌ تأسیس چنین فروشگاهی را داده‌اند و چرا نسبت به توسعه و تبلیغ آن اقدام می‌کنند.
کد خبر : ۳۶۲۴۵۵
صراط: امام‌جمعه کرج گفت: فروشگاه بزرگ در ورودی کرج که اجناس آن از صدر تا ذیل همه خارجی‌اند، عملاً توهین به کارگران ایرانی است و مسئولان باید بگویند که چرا اجازه‌ تأسیس چنین فروشگاهی را داده‌اند و چرا نسبت به توسعه و تبلیغ آن اقدام می‌کنند.

به گزارش تسنیم، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه کرج؛ آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در دیدار با  نمایندگان جامعه‌ کارگری استان البرز از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکل‌های کارگری، کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، خانه کارگر، کانون شوراهای اسلامی کار و سازمان بسیج کارگری استان البرز با تبریک ایام مبارک اعیاد شعبانیه و هفته کار و کارگر، اظهار داشت: در نظام هستی، همه کارگر هستند و حتی خود خدا نیز در مصحف شریف خود را کارگر خوانده است؛ روایات نیز بیکاری را به‌شدت مذمت کرده و شخص بیکار را نکوهیده و به کار و فعالیت اقتصادی دستور داده‌اند.

وی افزود: با وجود مشکلات و فشارهایی که به جهت تحریم‌های اقتصادی دشمنان در حوزه‌ کار به وجود آمده است، به اذعان مسئولان دولتی، عمده‌ گرفتاری و مشکل اقتصاد ما در سوء مدیریت، بی‌توجهی به برنامه‌ها، در نظر نداشتن منابع داخلی و امید به بیگانگان است.

وی افزود: این‌که امروز می‌بینیم کارخانه‌های عظیمی که فشارهای مختلفی چون جنگ تحمیلی و شرایط اقتصادی ویژه‌ آن دوران نتوانست آنها را از پای درآورد و امروز به دام ورشکستگی و تعطیلی افتاده‌اند، نتیجه‌ مستقیم همین تفکر و عملکرد اشتباه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: روایات اسلامی، کار را جهاد در راه خدا می‌دانند؛ البته این اجر و جایگاه، مختص افرادی است که در عرصه‌ کار، دقت لازم و وجدان کاری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات معصومین (ع) کارگران باید کار و خدمت خود به جامعه را عبادت بدانند؛ چنین کاری درست انجام خواهد شد و با نظم و مسئولیت‌پذیری همراه می‌شود؛ البته باید دانست که این تعریف از کارگر، یک تعریف عام است و مثلاً یک معلم و یک پزشک و یک روحانی را نیز در برمی‌گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر باید نسبت به حقوق کارگران نیز حساس بود که طبق بیان پیامبر اکرم (ص) ظلم نسبت به شخصی که اجیر گرفته‌شده، جزو گناهان کبیره است و این ظلم شقوق مختلفی دارد که از ظلم در پرداخت به‌اندازه و به‌موقع دستمزد تا محدود کردن فضا برای پیشرفت او را در برمی‌گیرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ارزش کار و کارگر و لزوم توجه به جامعه‌ کارگری، گفت: در عین نیاز جدی به توجه مسئولین به فضای کسب‌وکار در کشور، خود کارگران نیز باید اهل تلاش و حرکت بوده و تفکر انقلابی و عمل جهادی داشته باشند.

وی افزود: این تفکر انقلابی و عمل جهادی مختص به جامعه‌ کارگری نیست و همه‌ اقشار جامعه مانند حوزه‌های علمیه و نمایندگان مجلس و معلمان و کارمندان و امثال‌ذلک، باید به تقویت خود در این دو زمینه بپردازند؛ چراکه نظام اسلامی امروز در همه‌ بخش‌ها بخصوص اقتصاد، نیازمند چنین تفکری است.

وی با بیان اینکه کار انقلابی از اقتضائات امروز کشور است، یادآور شد: رخنه و نفوذی که در بعضی از قسمت‌های جامعه مانند دستگاه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی صورت گرفته به دنبال این است که آرام‌آرام جامعه را از هدف و محتوای اصلی خود تهی کند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان کرد: می‌بینیم که از انقلاب و رهبری سخن می‌گویند، اما نوع عملکرد و برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌دهد که به دنبال بی‌هویت کردن مجموعه‌های کشور و سکولاریزه کردن انقلاب هستند؛ لذا اقشار مختلف در بخش‌های مختلف باید روحیه‌ انقلابی خود را حفظ کنند و قابلیت‌های انقلابی‌گری را در خود زنده نگه‌ دارند.

وی تصریح کرد: همت بالا، مسئولیت‌پذیری، انضباط کاری و تقویت دائمی علم و آگاهی نسبت به فعالیت کنونی شاخصه‌های انقلابی در جامعه‌ کارگری هستند که همه باید برای تعالی این شاخصه‌ها تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: نتایج اقتصاد مقاومتی وقتی به ظهور و بروز می‌رسد که در کارخانه و بازار و صنعت عملیاتی شود و لازمه‌ آن باور به اقتصاد مقاومتی در سلسله‌ به‌هم‌پیوسته کارگر و مدیر و کارفرما و وزیر و امثال‌ذلک است.

وی تأکید کرد: باید باور کرد که می‌توان با توان داخلی و به شکل بومی کار و تولید کرد که این باور در طول 40 ساله‌ انقلاب بارها آزموده شده و نتیجه داده است؛ نه اینکه عده‌ای دائماً بگویند نمی‌توانیم و باید از خارج وارد کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: همین فروشگاه بزرگ در ورودی کرج که اجناس آن از صدر تا ذیل همه خارجی‌اند، عملاً توهین به کارگران ایرانی است و مسئولان باید بگویند که چرا اجازه‌ تأسیس چنین فروشگاهی داده‌اند و چرا نسبت به توسعه و تبلیغ آن اقدام می‌کنند.

وی تأکید کرد: مسائل این‌چنین دلیل واضحی برای لزوم توجه مردم به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهاست؛ باید افرادی انتخاب کنیم که دارای روحیه‌ انقلابی بوده و اهتمام لازم برای حل مشکلات مردم را داشته باشند.

امام‌جمعه کرج افزود: منتخبین باید افرادی باشند که در مقابل دشمن منفعل نبوده و با وادادگی و ترس، زحمات افراد و خون‌هایی که سالیان متمادی برای تعالی این کشور نثار شده را به باد ندهند.
برچسب ها: کرج امام جمعه صراط