۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵

۲۰ سال چشم انتظاری برای ساخت بیمارستان +سند

با توجه به اینکه قطعه زمینی در ۲۰ سال گذشته توسط مردم چالش‌‌تُر به علوم پزشکی واگذار شد اما هنوز بیمارستانی برای آن‌ها ساخته نشده است.
کد خبر : ۳۶۲۷۰۵
صراط: با توجه به اینکه قطعه زمینی در ۲۰ سال گذشته توسط مردم چالش‌‌تُر به علوم پزشکی واگذار شد اما هنوز بیمارستانی برای آن‌ها ساخته نشده است.

به گزارش تسنیم، چالش‌تُر یکی از شهرهای شهرستان شهرکرد است که در ناحیه غرب این شهرستان واقع شده است، شهر چالش‌تُر با دارا بودن بیش از 7 هزار جمعیت از وجود بیمارستان هنوز محروم است.

شهر چالش‌تُر دارای یک کلینیک دندانپزشکی و یک درمانگاه است و علاوه‌بر جمعیت این شهر مردم از شهرستان‌های سامان و بن و شهرهای مهدیه و اشکفتک برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی به این مراکز مراجعه می‌کنند.

این روز‌ها با مراجعه مردم به این مراکز گلایه‌های مردم شهر چالش‌تُر بیشتر شده است و می‌گویند چرا به خدمات درمانی و پزشکی این شهر توجه نمی‌شود.

خبرنگار تسنیم برای پیگیری این موضوع در میان مردم چالش‌تُر رفت تا صحبت آن‌ها را در این باره بشنود.

چشم مردم به دست علوم پزشکی برای ساخت بیمارستان

یکی از شهروندان شهر چالش‌تُر بیان کرد: 20 سال گذشته مردم چالش‌تُر و اشکفتک به صورت مشارکتی زمینی را به علوم پزشکی برای ساخت بیمارستان واگذار کردند.

وی افزود: این زمین به مساحت 18 هزار متر بود که توسط کشاورزان این دو شهر به علوم پزشکی واگذار شد که پول کشاورزان را که 300 هزار تومان بود 100 هزار تومان آن را شورا و 200 هزار تومان آن را رئیس زایشگاه چالش‌تُر پرداخت کرد و کشاورزان سند زمین را به نام علوم پزشکی زدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 20 سال از واگذاری زمین به علوم پزشکی می‌گذرد اما دانشگاه هیچ اقدامی برای ساخت بیمارستان انجام نداده است.

یکی دیگر از شهروندان نیز در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: قرار بود بیمارستان 500 تختخوابی در این زمین احداث کنند اما هنوزی خبری نشده است بنابراین نامه‌ای را به نماینده مردم در شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نوشتیم تا شاید برای ما چاره‌ای بیندیشد.

۲۰ سال چشم انتظاری برای ساخت بیمارستان +سند

وی گفت: اگر این بیمارستان احداث شود مردم شهرستان بن و سامان و مردم شهر اشکفتک و مهدیه نیز می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات درمانی و بهداشتی به این بیمارستان مراجعه کنند.

پاراکلینیک تخصصی در چالش‌تُر احداث می‌شود

کوروش قربان‌پور، مسئول امور کلینیک‌های تخصصی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: 20 سال گذشته زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد اما در این زمین یک کیلینیک دندانپزشکی ساخته شد که در حال حاضر خدمات دندانپزشکی به مردم ارائه می‌کند.

وی افزود: در قسمتی از این زمین نیز در حال ساخت کلینیک ویژه و تخصصی هستیم که خدماتی مانند خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی، رادیولوژی و تراکم استخوان را ارائه خواهد کرد.

مسئول امور کلینیک‌های تخصصی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حال حاضر فونداسیون این کلینیک انجام شده و با قراردادی که با پیمانکار بسته شده است امیدواریم برای دهه فجر این کیلینیک آماده شود.

قربان‌پور خاطرنشان کرد: از مجموع 18 هزار زمین در حال حاضر 8 هزار متر آن باقی مانده که با پیگیری‌هایی که شده بیمارستانی نیز در آن مکان احداث می‌شود.