۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

پژمان‌فر: لازم نیست تمام ایرانیان یارانه بگیرند

کد خبر : ۳۶۲۷۹۷
صراط: سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس گفت: کسانی که می‌گویند برای پرداخت یارانه نقدی پول کافی نداریم، برداشت درستی از قانون ندارند و یا شجاعت لازم را برای اجرای قانون ندارند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برخی اظهارنظرها در مورد نبود منابع برای پرداخت یارانه نقدی به مردم گفت: کسانی که می‌گویند برای پرداخت یارانه نقدی به مردم پول کافی نداریم یا برداشت درستی از قانون ندارند یا اینکه شجاعت لازم برای اجرای قانون را ندارند.

وی افزود: هدفمندی یارانه‌ها در واقع درآمدی است که دولت به دست می‌آورد و طبق قانون مجلس باید در بخش‌های حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، حمایت از صنعت و بحث بهداشت و درمان آن را هزینه کند.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: امروز متأسفانه آنچه در ارتباط با هدفمندسازی یارانه‌ها صورت گرفته، کمترین اتفاقی است که در این مسیر باید رخ می‌داد و شاهد هستیم که به اقشار آسیب‌پذیر همان میزان یارانه پرداخت می‌شود که به سایر افراد جامعه نیز تعلق می‌گیرد.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: اینکه ما به اقشار آسیب‌پذیر به اندازه سایراقشار جامعه یارانه پرداخت می‌کنیم اتفاق خوبی نیست و در بحث هدفمندی یارانه‌ها به تبع این اتفاق، به صنعت و کشاورزی و به طور کل تولید، پرداخته نشده است.

وی افزود: برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها لازم نیست تمام ایرانیان تحت پوشش پرداخت یارانه نقدی قرار گیرند، بلکه تنها اقشار آسیب‌پذیر باید مشمول دریافت آن شوند و مطمئناً این مسئله‌ای است که مجموعه نظام برای آن هدفگذاری کرده است.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: با درآمد فعلی دولت می‌توان هم به بحث تولید پرداخت و هم پرداخت یارانه نقدی را در دستورکار داشت.

پژمان‌فر در پایان خاطرنشان کرد: قانون به طور دقیق مشخص کرده که چه میزان از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به اقشار آسیب‌پذیر اختصاص یابد و چه مقدار به بخش تولید پرداخت شود، که متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است. 
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز