۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

قیمت تمام شده تولید کالا در ایران دو برابر ترکیه است

قیمت تمام شده تولید کالا در ایران دو برابر ترکیه است.
کد خبر : ۳۶۲۸۱۲
صراط: قیمت تمام شده تولید کالا در ایران دو برابر ترکیه است.

به گزارش ایسنا، شکر خدایی در اختتامیه همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه که در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: تعامل بین صنعت و دانشگاه در کشور به حد مطلوب نرسیده است و طرح‌هایی که در این زمینه ارائه می ‎ شود باید بلندمدت و منطقی باشند . 

وی افزود: تحریم‌ها باعث شد بسیاری از دستگاه‌ها مطالعات خود را به دانشکاه‌ها دهند . 

شکر خدایی با بیان اینکه بحث رقابت‌پذیری در صنعت خیلی مهم است، تصریح کرد: پتانسیل‌ها برای کار اقتصادی در استان زیاد است اما مردم فقیر هستند . 

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری تصریح کرد: طی سال‌های گذشته بررسی‌هایی انجام دادیم که چه موانعی باعث شده در لرستان با وجود پتانسیل‌ها صنعت فعالی وجود نداشته باشد و جوانان بیکار باشند. 

شکرخدایی با بیان اینکه در بحث پژوهش اولویت‌ها را در هر منطقه و استان مشخص می ‎ کنیم تا پژوهش ‎ ها به سمت و سویی سوق پیدا کند که هزینه ‎ ها پایین آید و قیمت تمام شده کالا کم شود، یادآورشد: قیمت تمام شده تولید کالا در ایران دو برابر ترکیه است . 

شکر خدایی تصریح کرد: قوانین متزلزل و تصمیم‌گیری ‎ های بدون برنامه  منجر شده که سرمایه ‎ گذار در کشور ما کمتر سرمایه‌گذاری کنند . 

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری اظهار کرد : رقابت بذیری را در بخش صنعت فراهم می ‎ کنیم تا سرمایه‌گذاران در کشور سرمایه‌گذاری کنند .