۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

تکذیب خبر خارج شدن 6 پیکر دیگر از معدن یورت

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان گفت: طی دو روز گذشته اخبار مختلفی در خصوص محبوس شدن 26 نفر و یا بیرون آوردن 6 پیکر دیگر منتشر شده که به هیچ عنوان صحت ندارد.
کد خبر : ۳۶۳۰۸۱
صراط: جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان گفت: طی دو روز گذشته اخبار مختلفی در خصوص محبوس شدن 26 نفر و یا بیرون آوردن 6 پیکر دیگر منتشر شده که به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، رضا مروتی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص وقایع معدن«زمستان یورت»، اظهار کرد: طی چند روز گذشته شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تلاش کرده اخبار صحیح و موثق را در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهد و باید توجه داشت که مرجع صحیح تمامی اخبار معدن زغال سنگ آزاد شهر، شورای هماهنگی مدیریت بحران است.

وی افزود: تاکنون پیکر 21 معدنچی جان باخته از تونل خارج شده و یک پیکر شناسایی شده دیگر هم وجود دارد که هنوز موفق به خارج کردن آن نشده‌ایم و همچنین بر اساس آمار شیفت‌های کاری احتمال می دهیم که مجموعاً 35 نفر پشت آوارها بوده اند که بر این اساس نیروهای امداد رسان برای یافتن 13 نفر تلاش می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان یادآور شد: با توجه به اینکه در 3 نقطه معدن ریزش آوار وجود داشته و آوار برداری نقطه اول که حجم بالایی هم داشته در حال اتمام است، باید آوار برداری 2 نقطه بعدی نیز انجام شود تا مشخص گردد، معدنکاران زنده اند و یا جان باخته اند.

مروتی گفت: از آنجا که عملیات امداد در معاون زغال سنگ با دیگر معادن و دیگر عملیات‌های امدادی متفاوت است نمی توان زمان دقیقی را برای پایان آن و اتمام عملیات اعلام کرد.

وی با اشاره به حضور گروه‌های فنی از سراسر کشور برای عملیات امدادی در معدن زغال سنگ آزادشهر، افزود: خوشبختانه جریان هوادهی به داخل معدن به خوبی در حال انجام است و غلظت گاز های مونواکسید کربن و متان پایین آمده و اصلی ترین کار در حال حاضر آوار برداری با رعایت نکات ایمنی است تا مبادا حادثه دیگری رخ دهد.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان از تمامی مردم حاضر در عرصه امداد رسانی معدن «زمستان یورت» خواست از ازدحام در این نقطه خودداری کنند و گفت: برخی افراد خانواده های مرتبط با حادثه که نگران وضعیت عزیزان خود هستند و این نگرانی قابل درک است اما افراد زیادی تنها برای آگاهی از موضوع در محل حضور دارند که ما به آنها اطمینان می دهیم اخبار را به صورت صحیح از طریق رسانه‌ها و سیمای مرکز گلستان اعلام کنیم، لذا توجه داشته باشند که عدم ازدحام آنها سرعت امداد رسانی را افزایش می دهد.