۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

کفن‌پوشان بحرینی به خیابان‌ها آمدند +عکس

در آستانه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم روز شنبه بنا به درخواست ائتلاف جوانان "انقلاب ۱۴ فوریه" در محکومیت اقدامات طایفه‌ای نظام بحرین و در مخالفت با محاکمه این روحانی برجسته شیعه شهرهای مختلف این کشور شاهد تظاهرات گسترده تحت عنوان "فدایی‌ها هرگز سر خم نمی‌کنند" بود.
کد خبر : ۳۶۳۳۰۰
صراط: ایسنا نوشت: در آستانه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم روز شنبه بنا به درخواست ائتلاف جوانان "انقلاب ۱۴ فوریه" در محکومیت اقدامات طایفه‌ای نظام بحرین و در مخالفت با محاکمه این روحانی برجسته شیعه شهرهای مختلف این کشور شاهد تظاهرات گسترده تحت عنوان "فدایی‌ها هرگز سر خم نمی‌کنند" بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت مرآة البحرین، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به صورت کفن پوش حمایت خود را از آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین تا پای جان اعلام و بر ادامه خیزش مردمی با درخواست برای آزادی‌های دینی و حق تعیین سرنوشت و برقراری نظام سیاسی جدید طبق نتایج همه‌پرسی که نوامبر ۲۰۱۴ برگزار شد، تاکید کردند.

کفن‌پوشان بحرینی به خیابان‌ها آمدند +عکس

پیشتر علمای بحرین نیز از مردم این کشور خواسته بودند دست به یک بسیج سراسری طی شب گذشته بزنند.

همچنین گروه‌های انقلابی مخالف از عموم مردم خواستند بسیج عمومی اعلام کرده و حضور گسترده‌ای در میادین شهرهای مختلف قبل از شروع محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم داشته باشند.

گروه‌های انقلابی بر حضور گسترده در "تظاهرات خشم" که قرار است امروز (یکشنبه) در رد محاکمه این رهبر برجسته شیعه برگزار شود، تاکید کردند.

در این راستا بسیاری از مردم شب گذشته حضور گسترده‌ای در میدان الدراز محل اقامت آیت‌الله عیسی قاسم داشتند.

این در حالی است که بحرین نیز به پادگان نظامی تبدیل شده و نیروهایی از عربستان به بحرین آمده‌اند تا هر گونه اعتراض را سرکوب کنند. در حالی که حضور نیروهای امنیتی در اطراف شهرک الدراز در غرب منامه افزایش یافته است.

قرار است امروز حکم اولیه علیه این عالم بحرینی به اتهام ادای فریضه خمس که مربوط اهل تشیع است و نظام آل خلیفه آن را "جمع آوری غیرقانونی پول" می‌داند، صادر شود.

از ژوئن ۲۰۱۶ مقامات بحرینی شدیدترین حمله را به مخالفان داشته‌اند و تابعیت این عالم برجسته را بدون محاکمه سلب کردند.