۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

تبدیل "کلید" به "مُشت" در مستند روحانی، اتفاقی یا هدفمند؟

حسن روحانی که سال۹۲ با نماد "کلید" آمده بود، امسال در پایان مستند رسمی تبلیغاتی خود نماهنگی را پخش کرده که بر "شکستن قفل ها با مُشت" تاکید می کند.
کد خبر : ۳۶۳۳۵۳
صراط: حسن روحانی که سال۹۲ با نماد "کلید" آمده بود، امسال در پایان مستند رسمی تبلیغاتی خود نماهنگی را پخش کرده که بر "شکستن قفل ها با مُشت" تاکید می کند.

به گزارش تسنیم، نمادسازی یکی از راهکارهای جلب آرا در انتخابات ها بوده که این تکنیک در حرفه بازاریابی و به منظور ایجاد تصویر ذهنی در مخاطب مؤثر است .

در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری رنگ و نماد ها  نقش تعیین کننده‌ای داشت به‌طوری‌که حسن روحانی با برگزیدن رنگ بنفش و نماد "کلید" برای بازکردن قفل مشکلات کشور در واقع از این روش به خوبی استفاده برد و شمار زیادی از مردم با امید به اینکه کلید حل مشکلات در دستان اوست، به وی رای دادند.

اما نماد کلید در چهار سال دولت مستقر، با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی عدیده و سایر مشکلاتی که رأی دهندگان برای رفع مشکلات خود به آن  چشم دوخته بودند اما شاهد رفع مشکلات نبودند، خود تبدیل به سوژه‌ای طنز در گفتمان مردم در شبکه‌های اجتماعی و جمع‌های دوستانه و حتی رسمی شد.

بنابراین گزارش بعد از آنکه نماد کلید به سوژه ای سرگرم کننده در این دوره تبدیل شد، روز گذشته در مستند تبلیغاتی رسمی حسن روحانی برای انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری، نماهنگی پخش شد که در آن اشاره می‌شود، "با مشتهای گره کرده، همه قفلها رو می‌شکونیم".

هر چند شبکه های اجتماعی از این موضوع هم به عنوان یک طنز بهره بردند و نوشتند، " قرار بوده قفل ها رو با کلید باز کنید، نه با مُشت بشکونید"، ولی به نظر می رسد، انتخاب این نماهنگ در مستند رسمی حسن روحانی اتفاقی و بی معنا نیست و شاید واقعاً تغییر رویکردی در حل مشکلات از کلید به مشت مدنظر هست.

گفتی است در مراسم  روز کارگر امسال که با توجه به نزدیک بودن به انتخابات از آن به‌عنوان برنامه تبلیغاتی ریاست جمهوری نیز تعبیر شد، در حالی که تعداد قابل توجهی از کارگران حاضر در این جلسه نسبت به شرایط کاری و معیشتی خود اعتراض کرده و انتظار داشتند به درد دل آنها رسیدگی شود، مجری برنامه با لحنی بی‌ادبانه و تحریک‌آمیز وعده "خرد کردن دهان  آنها" را داد که این امر نیز ممکن است خود در راستای مشت گره گشای دولت برای باز کردن قفل‌ها باشد.

البته ستاد انتخاباتی حسن روحانی باید در این خصوص توضیح دهد، که هدف از انتخاب این نماهنگ با این مضمون، در مستند رسمی وی چه بوده، آیا هدفمند انتخاب شده یا اینکه  اشتباهی در انتخاب این نماهنگ صورت گرفته و عمدی در کار نبوده است.
نظرات بینندگان
فکور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
۱۴
۲۰
خوب معلومه که قفلی را که با کلید هم نمی شود باز کرد باید با مشت آهنین خُرد کنی تا بتوانی وارد خانه عزت و اقتدار بشوی عزیزم یا عجیجم .