۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
مقصران معرفی می شوند

وعده روحانی درباره معدن آزادشهر

کد خبر : ۳۶۳۳۷۱
صراط: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: مقصر یا مقصران حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر معرفی می شوند و کسی از این موضوع استثناء نیست.

به گزارش مهر، حسن روحانی پیش از ظهر یکشنبه در محل حادثه معدن زمستان یورت اظهار کرد: تمام توان امدادی و تجهیزات کشور را برای این حادثه بسیج می کنیم.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون متخصصان معدن از طبس، کرمان و سایر استان ها برای حمایت و کمک به حادثه دیدگان معدن زمستان یورت آمده اند، افزود: قلب ملت ایران برای برای شما و خانواده های حادثه دیدگان می تپد و برای کارگرانی که محبوس هستند و خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند، چشم ما گریان است.

رئیس جمهور تاکید کرد: حتما دلایل این حادثه را مورد بررسی قرار می دهیم و معاون اول مامور و مسئول رسیدگی به این موضوع است.

وی ادامه داد: کمیته ای برای مشخص شدن علل این حادثه تشکیل شده و نتایج بررسی های این کمیته را اعلام می کنیم؛ قطعا مقصر یا مقصران این حادثه معرفی می شوند.

روحانی اضافه کرد: باید ببینیم برای سلامت و امنیت معادن آن ها که مسئول بوده اند چه اقدامی کرده اند، یا قصوری صورت گرفته و مقصر نبوده اند.

به گفته وی همچنین مسئولان استان، وزارت خانه ها و ... فرد یا افرادی که مقصر هستند باید شناسایی شده و کسی هم استثناء نیست اگر قصور کرده باشد.

وی تصریح کرد: اگر قصور فردی یا افراد مشخص شود حتما به مراجع قضایی معرفی می کنیم تا اشد مجازات برای آن ها در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه نقصان مالی قابل جبران است اما جان عزیزان معدنچی قابل جبران نیست، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ نفر در این حادثه جان دادند و سرنوشت تعدادی دیگر هنوز مشخص نیست.

وظیفه شرعی و قانونی داریم

وی اضافه کرد: پیگیری جان این عزیزان وظیفه شرعی و قانونی ماست و بدانید همه مسئولان کشور از رهبر معظم انقلاب تا مردم در درد شما شریک هستند.

رئیس جمهور گفت: در دیدار با خانواده جان باختگان این حادثه در پادگان نوده قول دادم که وزیر مسکن پیگیر حل مشکل مسکن حادثه دیدگان معدن باشد.

وی افزود: همچنین صبح امروز به استاندار گلستان دستور داده ام از نزدیک با خانواده جان باختگان این حادثه دیدار کند و مشکلات آن ها را بررسی و رفع کند.

وی خطاب به خانواده حادثه دیده این سانحه گفت: فکر نکنید مسئولان در غم شما شریک نیستند؛ تمام تلاش مان را برای حل مشکلات بیمه، حقوق و مسکن حادثه دیدگان به کار می گیریم.

خواسته های شما حل می شود

روحانی تاکید کرد: در دیار با معدنچیان و خانواده جانباختگان این حادثه مسائل و مشکلات را شنیدیم و مسئله را دنبال می کینم و قول می دهیم بی تردید خواسته های شما حل می شود.

وی ادامه داد: به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرده ام یک ماه دیگر در استان حضور یابد و پیگیر عمل به قول های داده شده باشد و ریز مسائل را دنبال کند تا مسئله حل نشده ای باقی نماند.

روحانی اضافه کرد: اگر مشکل دیگری وجود دارد حتما به دو وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که الان حضور دارند و استاندار منتقل کنید تا پیگیر حل آن باشیم.

وی در پایان گفت: از خداوند می خواهیم در این مصیبت به شما صبر و اجر دهد و از طرف ملت ایران به همه تسلیت می گویم و هم دلگرمی می دهم که مشکلات حل شود.