۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران:

اصلاح‌طلبان پاسخ دهند؛ چرا بستن لیست را به خاتمی سپردید؟

کد خبر : ۳۶۳۳۷۹
صراط: رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از اصلاح‌طلبان شورا خواست به این سوال پاسخ دهند که چرا بستن لیست خود برای انتخابات را به محمد خاتمی سپرده‌اند؟

به گزارش فارس، مجتبی شاکری در جریان سیصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران خطاب به اصلاح‌طلبان شورای شهر اظهار داشت: شما خوب می‌دانید که با عمل خاتمی در فتنه 88 او همچنان مورد غضب رهبری است و وی را به حضور نپذیرفتند چراکه در جریان فتنه بدعهدی کرد و با وجود اینکه اعلامیه داده بود که اردوکشی خیابانی به راه نیفتند ، اما خودش به همراه میرحسین و کروبی شرکت کردند.
شاکری با اشاره به کلام امام علی (ع) مبنی بر اینکه «دوستان تو سه کس هستند؛ دوست تو، دوست دوست تو و دشمن دشمن تو»، گفت: اصلاح‌طلبان تکلیف خود را با این کلام امیرالمومنین (ع) مشخص کنند.
وی در بخش دیگر سخنانش ضمن ابراز تاسف از حادثه معدن یورت و تسلیت به خانواده جان‌ّباختگان این حادثه، گفت: چند سال قبل برای ساخت یک سریال درباره زندگی معدن‌چیان، طی یک پروژه تحقیقاتی مصاحبه‌های مفصلی با کارگران معدن انجام دادیم که نشان از وضعیت فاجعه‌بار شرایط کاری آنها داشت و این وضعیت ربطی هم به دولت فعلی ندارد. به دلیل نیاز کارگران معدن به کار کردن، تمام حقوق آنها توسط اغلب کارفرمایان اعم از داخلی و خارجی پایمال می‌شود.
شاکری با بیان اینکه اغلب کارگران معدن از وسایلی که برای مصون ماندن از خطرات معدن لازم است محروم هستند و حتی از حقوقی نظیر لوازم کار ایمن و شست‌وشوی بدن هنگام خروج از معدن نیز برخوردار نیستند، گفت: قراردادهای اغلب کارگران معدن به صورت سفید امضا می‌شود و بعدا مفاد آن توسط کارفرما درج می‌شود. به این ترتیب عملا نوعی بردگی بر وضعیت کارگران معدن حاکم است، اما آنها معمولا چند ماه حقوق معوقه دارند تا نتوانند مطالبات خود را مطرح کنند.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت بد جسمی اغلب کارگران معدن که به بیماری‌های عفونی، پوستی و تنفسی مبتلا هستند، تصریح کرد: بهتر است مسوولان از نمایش‌های تلویزیونی دست بردارند و مصاحبه‌های متناقض و بی‌پایه درباره پوشش بیمه‌ای معدن‌چیان را متوقف کنند و در عوض به شکل ریشه‌ای مشکلات معدن‌چیان را مورد رصد قرار دهند. یورت یک نمونه از صدها معدنی است که دچار وضعیت مشابه هستند.
وی یادآور شد: وضعیت کارگران معدن در پژوهش اولیه و مصاحبه‌های عمیقی که با آنان شد آن‌قدر بغرنج بود که ما نتوانستیم درباره آنها سریال در سیمافیلم تولید کنیم چراکه به هیچ وجه وضعیت برده وار آنها در سیما قابل نمایش نبود.
برچسب ها: صراط خاتمی
نظرات بینندگان
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
۲۷
۱۷
لطفاً جناب شاكرى تا ميتونيد از اين دست موضع گيريهاى بى رحمانه عليه اصلاح طلبها داشته باشيد، شايد كمك شما باعث گشايش بشه انشاءالله
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز