۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

سند 2030 بدون اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی امضا شد

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: سند موسوم به 2030 از دو جنبه شکلی و ماهوی دارای اشکال است.
کد خبر : ۳۶۳۳۸۸
صراط:عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: سند موسوم به 2030 از دو جنبه شکلی و ماهوی دارای اشکال است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسین کچوئیان عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: امضاء و اجرای مخفیانه این سند که بنده به عنوان یک عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی، از طریق رسانه‌ها از آن مطلع شدم؛ اولین دلیل در مشکوک بودن روند اجرای این سند است.

کچوئیان ادامه داد: با وجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سند اصلی و راهبردی این حوزه است، چه نیاز و ضرورتی امضای این سند را الزامی کرده است؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم تطابق همه اسناد میانی با اسناد بالادستی گفت: بر فرض هم که این سند باید امضاء شود آیا نباید انطباق آن با اسناد بالادستی توسط نهاد صالح در این زمینه که شورای عالی انقلاب فرهنگی است، بررسی و احراز شود؟
وی افزود: 2 سال به صورت محرمانه در کشور بر روی این سند کار شده و این موضوع برای همه مبهم است که چرا این کار باید بدون اطلاع نهادهای نظارتی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی انجام شود؟.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: در جلسات متعدد و در پاسخ به این سوالات، دست اندرکاران و مسئولانی که بر اجرای این سند تاکید می کردند که تعامل سازنده با دنیا لازم است!!.
کچوئیان گفت: تعامل سازنده با دنیا را همه ما قبول داریم اما این نباید به حرف شنوی و اطاعت محض از نهادهای بین المللی که سابقه آن‌ها برای ملت ما عیان است، تفسیر شود.

وی با اشاره به نحوه تعامل قدرت‌های جهانی با سازمان‌های بین المللی افزود: آمریکا که همه این سازمان‌های به ظاهر بین المللی را تحت سیطره خود گرفته است، در موارد متعددی مانند خلع سلاح اتمی و یا کاهش گازهای گلخانه‌ای و ... مقررات وضع شده توسط همین نهادها را زیر پا می گذارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حال سوال ما این است که چرا کشور ما و ملت ما باید تصمیمات و سیاست‌های متخذه توسط این نهادها را بدون قید و شرط اجراء کنند.

عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: سند 2030 با محتوای سکولار در موارد زیادی با مبانی اعتقادی و ارزشی ما مغایرت دارد.

وی افزود: ترویج مسائل جنسی در تعلیم و تربیت که به انحرافات اخلاقی دانش آموزان و در نهایت فروپاشی نظام خانواده می انجامد، تنها یکی از اشکالات بارز این سند است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: اجرای این سند از مصادیق بارز «نفوذ» است که بارها رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» نسبت به این خطر ابراز نگرانی کردند و امورز نیز خوشبختانه با درایت معظم له این خطر بر طرف شد.