۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۸

کتاب داعش در ترکیه مجوز چاپ گرفته است!

کد خبر : ۳۶۳۵۱۷
صراط: کتابی که قتل عام و اقدامات تروریستی داعش را "جهاد" به شمار می‌آورد در ترکیه در میان سکوت مشکوک دولت جنجال به پا کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، با این اوصاف به نظر می‌رسد داعش مجوز رسمی چاپ کتاب تبلیغاتی خود را گرفته است.

در حالی که مسئولان انتشاراتی که کتاب مذکور را چاپ و منتشر کرده، گفتند این کتاب برای داعش نیست و ادعا کردند که این کتاب مربوط به القاعده است.

پیشتر نیروهای ائتلاف بین‌المللی چند نسخه از کتاب "سربازان جهاد در راه شهادت" را طی عملیات امنیتی در شهر الطبقه سوریه یافتند که اعضای داعش در آنجا حضور داشتند.

همچنین کتاب منتشر شده از سوی انتشارات "کورسل کتاب" در دو منطقه اسکودارو فاتح در استانبول یافت شده در حالی که چاپ این کتاب در انتشارات "استپ" در منطقه باغچیلار استانبول صورت گرفته است.

طبق نوشته مجله "بیرگون" تعدادی از کتاب‌ها در زمینه "جهاد" به ویژه در این انتشارات وجود دارد و از عملیات تروریستی داعش به عنوان "جهاد" در سوریه،‌ عراق و افغانستان سخن می‌گوید.

این انتشارات کتاب‌های عدیده‌ای در زمینه سازمان‌های تروریستی مانند داعش و القاعده را تحت عناوین "جهاد و رفع ابهامات"، "پیام‌های علم و جهاد" و "اخلاق مجاهد" و "کسی که وارد زندان می‌شود راهش به سوی خداست" منتشر کرده است.

یک مسئول انتشارات کورسل اظهارنظر غیرمنتظره مهم درباره این کتاب کرده و گفته است، روند چاپ و انتشار این کتاب صد در صد قانونی بوده زیرا مجور انتشار این کتاب را از مقامات رسمی دریافت کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: دو نیروی امنیتی پس از آغاز تحقیقات درباره ۱۸ کتاب منتشر شده به این انتشارات آمده‌اند و قانع شدند که این کتاب‌ها مربوط به سازمان "القاعده" است نه "داعش" از این رو راهشان را گرفتند و رفتند.