۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
حسینی:

رای دهندگان به روحانی بزودی متوجه نادرستی وعده‌ها می‌شوند/ شورای نگهبان به تخلفات انتخابات رسیدگی و متخلفان را معرفی کند

حسینی گفت: کسانی که در این دوره به روحانی رأی داده‌اند به تدریج متوجه خواهند شد که وعده‌های دولت نادرست بوده و مسلماً در آینده از دولت رویگردان خواهند شد.
کد خبر : ۳۶۳۷۸۲

صراط: دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: کسانی که در این دوره به روحانی رأی داده‌اند به تدریج متوجه خواهند شد که وعده‌های دولت نادرست بوده و مسلماً در آینده از دولت رویگردان خواهند شد.

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگویی مشروح با فارس، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت 96، گفت: در اینکه بعد از انتخابات باید قانون را پذیرفت و به آرای مردم احترام گذاشت، تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل همواره نیروهای انقلابی، مؤمن و ولایتمدار حتی اگر به زیان‌شان هم بوده نتیجه انتخابات را پذیرفته‌اند و به آرای مردم احترام گذاشته‌اند.

* یکسری شیوه‌های نادرست در انتخابات به کار گرفته شد که باید به آن رسیدگی شود

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: نیروهای انقلابی همواره تلاش کردند بعد از انتخابات به قانون احترام بگذارند برخلاف عده‌ای که سال 88 نتیجه انتخابات را نپذیرفتند، اردوکشی خیابانی انجام دادند و به حیثیت نظام لطمه وارد کردند.

وزیر اسبق ارشاد  تصریح کرد: در انتخابات اخیر رأی روحانی بیشتر بود و ما روی این مسئله بحثی نداریم، ولی متأسفانه یکسری شیوه‌های نادرست به کار گرفته شد که باید به آن رسیدگی شود، البته نه به خاطر این انتخابات، بلکه به خاطر انتخابات آینده که ما در پیش رو داریم، مانند انتخابات مجلس که 2 سال دیگر انجام می‌شود و 2 سال بعد از آن هم مجدداً انتخابات ریاست جمهوری را در پیش خواهیم داشت.

حسینی تأکید کرد: اینکه عده‌ای احساس کنند با اعمال‌نظر یا دخالت یا مهندسی کارها می‌توانند آرایی را برای خودشان جلب کنند یک بنای غلط و ناشایستی است به همین دلیل باید با متخلفان برخورد شود.

* در انتخابات اخیر شاهد تخلفات گسترده‌ای بودیم/ باید با کسانی که تخلف کرده اند برخورد شود

وی با بیان اینکه آرای مردم حق‌الناس است، گفت: اگر حتی یک رأی هم جابجا شده باشد، باید با کسی که تخلف کرده برخورد کند.

حسینی خاطرنشان کرد: متأسفانه در این دوره انتخابات ما شاهد تخلفاتی بودیم که به نظر می‌رسد عمدای هم بوده است. اگر یک یا 2 مورد بود می‌گفتیم این تخلفات سهوی است، ولی تخلفات گسترده‌ای وجود داشت.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در برخی حوزه‌ها که آرای رقیب آقای روحانی بالا بوده است، انتخابات با تأخیر برگزار شده، برخی‌ جاها هم گفته شد تعرفه نیست یا زودتر فرآیند رأی‌گیری را پایان دادند. یا تعداد صندوق‌های رای در حوزه‌های که احساس می‌کردند اکثریت قاطع طرفدار آقای رئیسی هستند، کافی نبوده است. اینها کوتاهی‌هایی بود که صورت گرفته و باید به آنها رسیدگی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران یادآور شد: در برخی گزارشات هم شنیده شد که در برخی حوزه‌های انتخاباتی برق قطع شده است، یک مدیریت بی‌عرضه است که نمی‌تواند در روز انتخابات تدابیری بیاندیشد که برق قطع نشود یا اینکه بلافاصله برق مورد نیاز را تأمین کنند تا در فرآیند رأی‌گیری اختلال ایجاد نشود.

حسینی خاطرنشان کرد: تخلفاتی هم در رابطه با پذیرش نمایندگان کاندیداها صورت گرفته است، در کل از انواع و اقسام روش‌ها بهره گرفته شده تا رقیب دولت مستقر نتواند آرای بیشتری در صندوق‌ها جمع کند. از طرفی هم شاهد تخریب رقیب چه در ایام انتخابات بودیم، اینها مواردی است که باید رسیدگی شود و مسئولان اجرایی حتماً باید پاسخگو باشند.

* شورای نگهبان به تخلفات انتخابات رسیدگی کرده و متخلفان را معرفی کند

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: شورای نگهبان در صورت لزوم باید رأی شعبه‌هایی که تخلفات بیشتری در آنها صورت گرفته را بازشماری کند و متخلفان را معرفی کند،‌ دستگاه قضایی هم باید با متخلفان برخورد کند چون این مسئله به حیثیت و اعتبار نظام اسلامی و اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: برخی‌ها ادعا می‌کنند تخلفات در نتیجه انتخابات تأثیری نخواهد داشت، این استدلال درستی نیست و کسانی که تخلفی کرده‌اند باید با آنها برخورد شود تا کسی به خودش جرأت ندهد که با رأی مردم بازی کند.

* برخی اقدامات دولتمردان نشان می‌دهد می‌خواستند به هر قیمتی رأی بیاورند/ وزیر کشور باید در رابطه با نابسمانی‌های ایام انتخابات پاسخگو باشد

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه برخی از وزارتخانه‌ها در ایام انتخابات با دادن پاداش و معوقات در راستای اهداف انتخاباتی گام برداشتند، گفت: بصورت نمونه وزارت نفت قبل از انتخابات رقم‌های بزرگی را به عنوان پاداش و معوقات می‌دهد هم می‌تواند جزو تخلفات باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: چه لزومی دارد در زمان برگزاری انتخابات یک وزارتخانه یک دفعه 6 میلیون تومان به حساب یک فرد واریز کند. یا اینکه به مردم وعده پرداخت سهام عدالت و به دهیاران وعده استخدام و به آنها وام ده میلیونی بدهد. اینها نشان می‌دهد می‌خواهند به هر قیمتی شده رأی را به دست بیاورند.

حسینی گفت: وزیر کشور باید در رابطه با این نابسمانی‌هایی که در ایام انتخابات صورت گرفت پاسخگو باشد. نباید دولتمردان از موقعیت و اموال عمومی به نفع یک نامزد خاص استفاده کنند. اینها جزو تخلفات است.

* ایجاد وفاق و همسبتگی یک پیروزی برای جریان انقلابی بود

حسینی در ادامه با اشاره به راه انداختن بحث رقیب هراسی توسط اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، گفت: متأسفانه این بداخلاقی‌ها باعث شد که یک رعب و ترس در میان مردم ایجاد شود درصورتی‌که چنین مسائلی که گفته می‌شد وجود نداشت. اینها مسائلی نادرست بود که باید به آنها رسیدگی شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به رأی 16 میلیونی مردم به حجت‌الاسلام رئیسی گفت:‌ درست است ما در این انتخابات نتیجه را واگذار کردیم، ولی این یک پیروزی برای جریان انقلابی بود، زیرا توانست یک وفاق و همسبتگی ایجاد کند.

* «رئیسی» رقیب قدرتمند «روحانی» بود

وی گفت: تاکنون سابقه نداشته است که رقیب دولت مستقر بتواند 40 درصد آرا را کسب کند و اولین بار است که رئیس‌جمهور مستقر یک رقیب قدرتمند را در مقابل خودش دیده است.

حسینی تصریح کرد: رأی بالایی که به حجت‌الاسلام رئیسی داده شد نشان می‌دهد دولت ضعف‌هایی داشته و رقیب توانسته کارهای خوبی را انجام دهد و نقدهای منصفانه‌ای داشته باشد.

* اگر دولت شیوه‌های نامتعارف و غیراخلاقی را به کار نمی‌گرفت، شکست می‌خورد

وزیر اسبق ارشاد تأکید کرد: اگر دولت شیوه‌های نامتعارف و غیراخلاقی را به کار نمی‌گرفت و آقای روحانی گفتارهای ساختارشکنانه را بیان نمی‌کرد یا وعده‌های آن‌چنانی نمی‌دادند شکست می‌خوردند.

* دولت نمی‌تواند رقیبی که 16 میلیون رای دارد را نادیده بگیرد

حسینی تأکید کرد: امروز در مقابل دولت یک رقیب قدرتمند قرار دارد و دولت نمی‌تواند این رقیب را نادیده بگیرد فکر کنند یک اقلیت محدودی هستند و انواع و اقسام جسارت‌ها را به رقیب کند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: وزیر ارشاد دولت باز هم در روز رأی‌گیری به جای اینکه مظهر اخلاق و ادب باشد جبهه رقیب و حامیان حجت‌الاسلام رئیسی را به خشونت‌طلبی متهم می‌کند، این مسئله به‌معنای این است که 16 میلیون نفر از مردم ایران را به خشونت طلبی متهم کرده‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران یادآور شد: اینکه نتوانند رقیب خود را تحمل کنند و آنها را به خشونت‌طلبی متهم کنند درست نیست، البته حنای اینها دیگر رنگی نخواهد داشت و ناچارند خواسته‌های این جمع منسجم که مطالبات آنها هم مطالبات نظام، امام(ره) و انقلاب است را لحاظ کنند.

* حامیان «رئیسی» بعد انتخابات کنار نمی‌نشینند و پیگیر وعده‌های دولت خواهند بود

وی گفت: جبهه انقلابی و حامیان حجت‌الاسلام رئیسی این‌طور نیست که بعد انتخابات کنار بنشینند، آنها پیگیر وعده‌های داده شده خواهند بود.

این استاد دانشگاه افزود: یکی از وعده‌هایی که روحانی داد ایجاد 950 هزار شغل در سال است. دولت یابد ماهی حدود 80 هزار شغل ایجاد کند و ما اینها را پیگیری خواهم کرد.

* رای دهندگان به «روحانی» بزودی متوجه نادرستی وعده‌های دولت خواهند شد

حسینی ادامه داد: یکی از وعده‌های دولت از بین بردن ایران‌هراسی بود ولی بعد از 4 سال دیدیم که رئیس‌جمهور آمریکا در عربستان ایران را تهدید می‌کند و مجدداً بحث ایران‌هراسی را مطرح می‌کند.

وی افزود: کسانی هم که در این دوره به آقای روحانی رأی داده‌اند به تدریج متوجه خواهند شد که وعده‌های دولت نادرست بوده و مسلماً در آینده از دولت رویگردان خواهند شد.

برچسب ها: صراط حسینی روحانی