۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸

کنایه روحانی به برخی رفتارهای رقبا در انتخابات

کد خبر : ۳۶۳۸۲۰
صراط: رئیس جمهور گفت: والله بالله انقلاب با نشاط و شادی مخالف نیست. بیایید همینطوری که در این هفته آخر با مردم رفتار کردیم در سال های آینده هم رفتار کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلیمن حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، در اولین نشست خبری با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست به سوالاتی درباره افزایش روابط با کشورهای آمریکای لاتین و سطح مطالبات مردم پاسخ داد.

در ادامه پرسش و پاسخ هاي اين نشست مطبوعاتي را بخوانيد:

 خبرگزاری ایرنا: برخی‌ها سعی دارند سطح مطالبات را از دولت دوازدهم افزایش بدهند ارزیابی شما از این اقدامات چیست؟

اولویت من وعده هایی است که به مردم می دهم. این به معنای این نیست که از نظرات کاندیداها دیگر و مردم استفاده نکنیم. حتما باید از حرف های و برنامه های آن ها استفاده می کنیم. من خواهش می کنم که همه به منتخب ملت ایران کمک کنند تا بتوانیم کشور را با نشاط تر کنیم. من از ازهمه تفکرات می خواهم که نشاط را در کشور نهادینه کنیم. والله بالله انقلاب با نشاط و شادی مخالف نیست. بیایید همینطوری که در این هفته آخر با مردم رفتار کردیم در سال های آینده هم رفتار کنیم. همین مردم باید کشور و آینده را بسازند همینجور با مردم رفتار کنیم و به آن ها احترام بگذاریم. مردم مراقب دین و خانواده خودشان هستند و دلسوزند، مردم را باور کنیم.

تلویزیون کلمبیا: دولت شما بر خلاف دولت قبلی در زمینه تجاری سعی کرده روابط خودش را با کشورهای امریکای لاتین گسترش دهد. مکانیزم شما برای عملیاتی کردن این توسعه روابط چیست؟ با توجه به اعتراضات رو به گسترش ونزوئلا چه مواضعی درباره این بحران در این کشور دارید؟

ما می خواهیم با همه کشورهای مختلف بر اساس منافع مختلف کار کنیم. در سفری که من به آمریکای لاتین داشته ام یک پتانسیل در کشور و مردم ونزوئلا دیدم. ما باید برنامه هایمان را ادامه بدهیم. تصمیم گیر مردم هستند و مردم ونزوئلا باید تصمیم بگیرند. در منطقه هم گفته ایم که بگذاریم ملت عراق و سوریه خودشان تصمیم بگیرند. اساس مردم سالاری بر این مبنا است و دولت ونزوئلا از بقیه ملت ها جدا نیست.