۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

باشگاه تراکتور مدعی مالکیت پیدا کرد

کد خبر : ۳۶۳۹۷۹
صراط: مدیرعال سابق باشگاه تراکتورسازی گفت:‌ مگر مالک باشگاه هستند که قصد فروش امتیاز تراکتورسازی را دارند؟

ناصر شفق در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت تراکتورسازی و اینکه او اعلام کرده نمی‌توانند مالکیت باشگاه را واگذار کنند، گفت: خبر خاصی در خصوص این موضوع ندارم. از همه عزیزانی که برای باشگاه تراکتورسازی زحمت کشیدند از جمله جمشید نظمی، سعید عباسی و ... تشکر می‌کنم. مصفطفی آجورلو هم عزیز ما است و هیچ مشکلی نداریم.

وی در مورد اینکه چرا بحث مالکیت در این مقطع مطرح شده است، عنوان کرد:‌باشگاه تراکتورسازی سال 1387 منحل شد و بنده در آن سال باشگاه را در اختیار گرفتم و از لیگ یک به لیگ برتر آوردم. در لیگ برتر این باشگاه در سال اول زیر نظر خودم اداره شد و بعد هم پایدار ماند. از عزیزان سپاه که در این مدت زحمت کشیدند و اجازه ندادند سیستم باشگاه از بین برود تشکر می‌کنم. مشکل خاصی وجود ندارد. چون بحث فروش باشگاه از سوی عزیزان مطرح شد قبل از سفرم به کلن آلمان برای درمان مشکل شیمیایی بودن بیانیه صادر کردم چرا که کار روزگار معلوم نیست که آدم برمی‌گردد یا نه. همین الان حسن موسی‌پور جانباز سرافراز که دوست من بود به درجه رفیع شهادت ناراحت شد. حبیب‌الله کاسه‌ساز همین حالا روی  تخت بیمارستان بقیه‌الله است و هیچ کدام از رسانه‌ها هم سراغی از او نمی‌گیرد. افرادی که برای سر افرازی کشور از جانشان گذاشتند و عمرشان را صرف سربلندی کشور کردند الان در گوشه بیمارستان هستند. فردا هم روز آزادسازی خرمشهر است و این مسئله می‌تواند زمینه بهتری برای صحبت باشد. در کل فکر نمی‌کنم بتوان یک باشگاه را دو بار ثبت کرد.

مدیرعامل سابق تراکتورسازی در مورد اینکه آیا باشگاه به نام او ثبت شده است، خاطرنشان کرد: همه مدارک مستدل قانونی است. مالک باشگاه هواداران تراکتورسازی هستند که از طریق سامانه 10004444 ثبت نام کردند و کد گرفتند دلیل به شکست عهد و پیمانمان نداریم.

شفق در پاسخ به این سوال که به خاطر مطرح شدن بحث واگذاری بعد از مدت‌ها این موضوع را بیان می‌کند، گفت: اصلا نمی‌توانند باشگاه را واگذار کنند. مگر مالک هستند که این کار را انجام دهند؟ مگر می‌توان مال غیر را فروخت؟ اگر در اسلام فتوا جدیدی صادر شده که می‌توان مال غیر را فروخت بنده اطلاعی ندارم. اگر مال غیر فروختن باب شده به ما هم بگویند.بعید می‌دانم چنین چیزی مطرح باشد.

وی  در مورد اینکه چنین ادعاهایی در مورد پرسپولیس هم مطرح شده اما هیچ وقت نتیجه‌ای به دست نیامده است، گفت:‌ ما ادعایی نسبت به باشگاه نداریم. مگر من ادعا کرد.

شفق در پاسخ به این سوال که این حرفش بیانگر این است که مالک باشگاه مردم هستند، گفت:  مالک باشگاه مردم هستند و قبل باشگاه واگذار شده و دیگر کسی حق واگذاری ندارد.

وی در مورد اینکه چه اقدامی برای احقاق حقش می‌کند، گفت:  حقی برای خودم متصور نیستم. ادعایی هم در این خصوص ندارم اما این را می‌دانم بعد از انحلال تراکتورسازی ما باشگاه را گرفتیم و به لیگ برتر آوردیم. در همان مقطع 100 هزار نفر با حضور در ورزشگاه تیم را حمایت می‌کردند. در این 7 سال برای حفط امنیت باشگاه و امنیت ملی سکوت کردیم باز هم سکوت می‌کنیم اما اگر بخواهند باشگاه را بفروشند این حق مردم است که از این موضوع اطلاع داشته باشند.

شفق در پاسخ به این سوال که حرف‌هایش ابهام دارد و خیلی صریح بگوید مالک باشگاه کیست، عنوان کرد: چه کسی باشگاه را از لیگ یک به لیگ برتر آورد؟ چه کسی باشگاه را در سال اول  حضور در لیگ برتر اداره کرد؟ این کار را ما کردیم. وقتی دوستان می‌گویند این مسئله ثبت شده یا نه اگر مدارکی دارند که این باشگاه را از ما خریداری کردند ارائه دهند.

مدیرعامل سابق تراکتورسازی در مورد اینکه آیا باشگاه به کارخانه تراکتورسازی اختصاص دارد، گفت:  کارخانه اعلام انحلال کرده و باشگاه توسط مجمع عمومی کارخانه واگذار شده است. می‌دانید بالاترین عضو هر مجموعه اقتصادی مجمع عمومی است. مجمع عمومی، هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه را واگذار کردند و گفتند تیم داری نمی‌کنیم.

وی در مورد اینکه کبیری را به عنوان مدیرعامل جدید معرفی کرده است، گفت: کبیری یکی از ارزشمندترین افراد جامعه و یکی از نگین‌های درخشان حلقه دفاع مقدس است. او همنفس و جانشین شهید باکری بوده است. خیلی خوشحال می‌شوم شخصی مثل کبیری این مسئولیت را بپذیرد برایم افتخار است باشگاهی را که حفظ کردیم سکاندارش فردی مثل کبیری باشد. آجورلو برادر عزیز ما است و از همه زحماتی که او برای تراکتورسازی کشیده مثل نظمی و عباسی تشکر می‌کنم. جواد ششگلانی، اکبر غفاری، علی اکبر پورجمشیدیان هم  زحمات زیادی در این تیم کشیدند. با تمام سختی‌ها باشگاه را در سال‌های متلاطم حمایت کردند. اگر زحمت پورجمشیدیان نبود این باشگاه مثل خیلی از باشگاه‌های دیگر معلوم نبود الان کجا است. باید قدر دان کسانی که برای تیم زحمت کشیدند باشیم.