۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

پاسخ دانش‌آشتیانی به سوالی درباره سند 2030

کد خبر : ۳۶۴۱۲۷
صراط: وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث اصلی که داریم اجرای دقیق سند تحول است و مسأله کلیدی شأن معلمان و رسیدگی به مسائل آنان به شمار می‌رود.

به گزارش فارس، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا از شما برای حضور در  کابینه دوازدهم دعوت شده است، اظهار داشت: فعلاً نه و هنوز سه ماه از عمر این دولت باقی مانده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر مهمترین تغییر در زمینه آموزش و پرورش در دولت آینده چیست، افزود: ما بحث اصلی که داریم اجرای دقیق سند تحول است و مسأله کلیدی شأن معلمان و رسیدگی به مسائل آنان به شمار می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز، گفت: آیین‌نامه ثبت‌نام مدارس را به استان‌ها ابلاغ کردیم و مثل سال‌های گذشته نیز نظارت را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از والدین پول گرفته شود را نظارت خواهید داشت، گفت: اگر پول گرفتن اجباری باشد حتما رسیدگی خواهیم کرد اما اگر اختیاری باشد موردی وجود ندارد.

دانش‌آشتیانی همچنین تأکید کرد: اگر شکایتی صورت گیرد گروه‌های نظارتی ما می‌روند تا با تخلف برخورد کنند.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه همه موارد مربوط به آموزش جنسی در سند 2030 را تکذیب کرد و گفت: ما اعلام کردیم به هیچ عنوان چنین مسائلی در وزارت آموزش و پرورش و مدارس نداشته‌ایم و نخواهیم داشت.