۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

در جشن پیروزی روحانی در ارومیه کشف حجاب کردند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشنی با محوریت پیروزی روحانی ‌ در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه گفت: مسئولان باید با کسانی که کشف حجاب ‌کرده‌ و کسانی که اجازه چنین امری را ‌‌دادند برخورد کنند.
کد خبر : ۳۶۴۲۵۴
صراط: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشنی با محوریت پیروزی روحانی ‌ در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه گفت: مسئولان باید با کسانی که کشف حجاب ‌کرده‌ و کسانی که اجازه چنین امری را ‌‌دادند برخورد کنند.

به گزارش تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌مهدی قریشی عصر امروز در نشست صمیمی با خانواده‌های جانبازان و شهدا که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در زمان جنگ احزاب به سر می‌بریم که تمامی کشورها علیه ما دست به دست هم داده‌اند و در انتخابات 29 اردیبهشت نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا خدشه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری وارد کنند و امروز در مقابل کفر ایستاده‌ایم و ایران اسلامی نماد دین اسلام است و خداوند از ملت ایران حمایت می‌کند تا صدمه‌ای به آن وارد نشود.

قریشی بیان کرد: ملت ایران پیروز نهایی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند چرا که فضای آزادی ایجاد شده تا مردم بتوانند سرنوشت و آینده خود را رقم بزنند و نظام جمهوری اسلامی به اندازه‌ای از قدرت دست یافته که می‌تواند تمامی عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات و سیاست را به خوبی مدیریت کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر نظام جمهوری اسلامی به قدری مدیر و مدبر است که اوضاع را به خوبی در انتخابات ریاست جمهوری مدیریت کردند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در شهر منچستر دولت انگلستان که پایگاه امنیت جهان و اروپا خود را معرفی می‌کند دیروز کشت و کشتار راه افتاد که نشان از شکنندگی آنان است و ما با تمام قدرت و با توکل به خداوند متعال در مقابل تمامی کارشکنان ایستاده‌ایم و تا به امروز تمامی توانسته‌ایم کارهای خود را به‌صورت منظم پیش ببریم.

وی تأکید کرد: حضور ترامپ در عربستان یک رسوایی بزرگ برای کشور عربستان و دولت‌های اسلامی حاضر در این مجالس بود که به‌عنوان دلقک در مقابل دولت آمریکا حاضر شدند و خود را مورد تمسخر قرار دادند و در مقابل ترامپ دونالد با تکبر کامل مقابل اینان حضور یافت که سبب سرافکندگی کشور عربستان است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به کارشکنی‌های اخیر برخی از مسئولان در برگزاری جشن‌های مختلط در راستای پیروزی روحانی گفت: ناملایماتی در کشور وجود دارد و ما باید در کنار امر به معروف و نهی از منکر از تبری و تولی نیز استفاده کنیم تا هم وظیفه شرعی و دینی خود را به‌جای آوریم و هم از گمراهی ملت جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) اظهار کرد: تمامی اعمال خوب را کنار هم بگذاریم و جهاد در راه خدا را نیز در زمره آنان به حساب آوریم همانند قطره‌ای در مقابل امر به معروف و نهی از منکر است و از این رو باید همیشه این مهم را در جامعه زنده نگهداریم تا کسی نتواند در جامعه بداخلاقی کند.

قریشی گفت: باید یکدیگر را تشویق کنیم تا وقتی مشاهده کردیم که حریم الهی از بین می‌رود به افراد تذکر دهیم و در خطبه‌های روز جمعه موضوعاتی بیان می‌شود که موضع خود را مشخص کنیم تا همگان بدانند ما به دین اسلام، نظام و شهدای دین اسلام پایبند هستیم و در همه حال از این موضوعات دفاع می‌کنیم.

وی افزود: ورود به صحنه‌های غیر اسلامی دو راه دارد یکی این که این اقدامات را قبول کنیم یا این که با آنان مقابله کنیم بنابراین اگر دین اسلام و نظام را قبول می‌کنیم باید چنین افرادی را کنار بگذاریم و مطمئناً بسیاری از مسئولان مجالس سور و شادی غیر اسلامی را قبول ندارند و باید در این شرایط مسئولان انزجار خود را نشان دهند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به برگزاری جشنی با محوریت پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه تصریح کرد: مسئولان باید با کسانی که کشف حجاب می‌کنند و عده‌ای که اجازه چنین امری را ‌می‌دهند را مورد بازخواست قرار دهند و با آنان برخورد کنند و باید همگان از چنین افرادی اعلام برائت کنند.

وی بیان کرد: به افراد منتخب احترام می‌گذاریم چرا که زیر چتر نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی وارد گود انتخاباتی شده‌اند و اگر در راستای برخورد با قانون‌شکنان سکوت کنیم رضایت خود را از آنان نشان می‌دهیم و مطمئناً با این افراد برخورد می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی افزود: اگر تخلفی در ستادهای انتخاباتی به وقوع پیوسته ‌از همگان انتظار داریم این موضوعات را به‌صورت مکتوب به ما تسلیم کنند تا بتوانیم پیگیری کنیم و هیچ هراسی نباید در این میان داشته باشیم چرا که در راه دین و انقلاب گام برمی‌داریم.

وی بیان کرد: نباید کاری کنیم که برخلاف سخنان مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی باشد و اگر چنین موضوعی پیش آید با چنین افرادی برخورد می‌شود.

خطیب نماز جمعه ارومیه تصریح کرد: نباید در این میان به همگان تهمت زد و اینان افراد خاصی هستند که هدایت می‌شوند و این موضوع تنها در آذربایجان غربی نبوده است و در جای‌جای کشور با چنین موضوعاتی مواجه بودیم و باید بدانند که خدشه‌ای به نظام وارد نمی‌شود و تنها آبروی خود را از بین می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی حفظ می‌شود و در نهایت به دست امام زمان (عج) می‌رسد و کارشکنان علیه ایران اسلامی باید بدانند که خداوند متعال پشتیبان ماست و در همه حال باید به خداوند متعال توکل کنیم چرا که پیروز نهایی مسلمانان هستند.