۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱

روایت فرزند شهید همدانی از صمیمی‌ترین دوست پدرش

نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت با عنوان «جوشن» در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
کد خبر : ۳۶۴۲۵۶
صراط: نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت با عنوان «جوشن» در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جشنواره، وهب همدانی فرزند سردار شهید حسین همدانی اظهار کرد: این روزها مصادف با سالروز عملیات الی بیت‌المقدس است. پدرم همواره بر روی کلمه «الی» تاکید داشت، چراکه معتقد بود این عملیات با فتح خرمشهر آغاز شد و با سرنگونی رژیم صهیونیستی به پایان خواهد رسید.

وی افزود: شهید محمود شهبازی یکی از صمیمی‌ترین دوستان پدرم بود. او در روز دوم خرداد سال ۶۱ به شهادت رسید. تمامی همرزمان پدرم شهادت می‌دهند که آنها رفقایی بودند که با شهادت شهید شهبازی دیگر کسی نتوانست جایش را برای پدرم پر کند. پدرم، شهید همت، جاویدالاثر متوسلیان و شهید شهبازی از جمله افرادی بودند که تیپ محمدرسول‌الله را تشکیل دادند. پدرم و شهید همت در این جمع ازدواج کرده بودند و از شهید شهبازی می‌خواستند که او نیز ازدواج کند. این شهید ازدواج را به پس از عملیات الی بیت‌المقدس موکول کرده بود اما در جریان این عملیات به شهادت رسید و تا اکنون نام ایشان به عنوان یک قهرمان باقی مانده است. شهید شهبازی دانشجوی مهندسی صنایع در دانشگاه علم و صنعت بود.

پسر سردار شهید حاج حسین همدانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اکنون نیز با توجه به حضور رزمندگانمان در کشورهای سوریه و عراق، نیازمند این هستیم که در رابطه با آنها تولید محتوا در فضای رسانه‌ای داشته باشیم. آنها که با داعش می‌جنگند حال و هوای دفاع مقدس را برای ما تداعی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا مربوط به جناح یا گروه خاصی نیستند. آنها به حزب‌الله یعنی گروه خدا تعلق دارند. هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آنها را به یک الگو تبدیل می‌کند.

در ادامه این مراسم، صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تشریح عملیات الی بیت‌المقدس و دستاوردهای آن گفت: من معتقد هستم که رتبه شهدای مدافع حرم از شهدای دفاع مقدس بالاتر است چراکه شهدای دوران دفاع مقدس در کشور خودمان با دشمن مقابله می‌کردند و حضور در جبهه برای آن‌ها یک تکلیف به حساب می‌آمد اما شهدای مدافع حرم این تکلیف را نداشتند و براساس آنچه که خودشان دریافته بودند به جنگ با داعش پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: داعشی‌ها بسیار خطرناک هستند. آنها شیعه، سنی، مسیحی و ایزدیان را می‌کشند برای همین با باورها و عقاید در جنگ هستند. آنها حتی میراث فرهنگی یک کشور را تخریب می‌کنند تا تمدنی از آن باقی نماند.

صلاحی افزود: در کشور ما کسی حق کوچکترین اهانت را به شهدای مدافع حرم را ندارد. آنها در میان ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و چه خوب است که جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت در بخش‌های گوناگونی همچون شعر، داستان، گرافیک و تولیدات رسانه‌ای به آنها می‌پردازند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز